Er wordt afgeraden om rucolakiemen te eten, kan ik nog wel gewone rucola consumeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

Ja. Het ging alleen om de kiemgroente, niet om de sla zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle Nederlandse groenten kunnen gewoon worden geconsumeerd.

De in Nederland aangeboden groenten zijn veilig omdat het type bacterie dat in Duitsland de ziekte veroorzaakt bij controles van de VWA niet is aangetroffen in groenten in Nederlandse winkels en van Nederlandse producenten.

Zijn Nederlandse komkommers, tomaten en sla veilig?
Ja, de Nederlandse producten zijn veilig. In Nederland is het type bacterie dat in Duitsland de ziekte veroorzaakt bij controles van de VWA niet aangetroffen in vlees of groenten in Nederlandse winkels.
Uit voorzorg adviseert het ministerie van VWS goede hygiëne. Het goed verhitten van vlees en het wassen van groenten helpt om het besmettingsrisico met bacteriën te beperken, maar kan besmetting nooit helemaal uitsluiten.
Bronnen:
12 jaar geleden
Ook de nederlandse kiemgroente wordt afgeraden.