hoe komt het met pannenkoeken bakken dat de eerste altijd mislukt ?

dat vraag ik me af nadat ik vanavond lekkere pannenkoeken heb gebakken , is toch zonde van de pannenkoek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

De pan is dan vaak nog niet heet genoeg. Ik vind het wel prettig dat je dan alvast kan voorproeven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het helemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. +1

Andere antwoorden (4)

Gewoon de pan wat langer laten opwarmen, dan lukt de eerste wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. +1
Sla je de eerste toch gewoon over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin bij de tweede. Goed idee! :p
Kimath
12 jaar geleden
haha :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha,ik vind het wel een goeie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zo'n plaatje had je dat antwoord kunnen verwachten.. Little britain FTW
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. Is ook een uitstekend advies voor alcoholisten en andersoortige verslaafden. :)
Als je een nieuwe koekenpan hebt moet je die niet in de afwasmachine doen en alleen met heet water afwassen. Geen afwasmiddel gebruiken. Steeds een klein klontje boter in de pan. Zo mislukt geen enkele pannenkoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die anti-aanbaklagenpannen wordt vaak gesuggereerd dat gerechten niet meer kunnen mislukken. Het tegendeel is waar en bij pannenkoeken komt de aap uit de mouw. Je moet altijd het vet in een (koeken)pan eerst goed heet laten worden voordat je het te bereiden gerecht erin deponeert. Dan bak je ook de eerste pannenkoek krokant aan beide kanten en vooral gaar.