Laatste maaltijd van de vakantie met de kids. Wat eten we?

Morgen gaan de kids voor 4 weken naar hun vader. Ze zijn 4 weken bij mij geweest en vanavond eten ze dus voor het laatst hier. Friet, pannenkoeken en macaroni hebben we al veel gegeten in de vakantie. Wat voor lekkers (en niet te veel werk) zal ik eens voor ze klaarmaken vanavond?

Ze zijn 9 en 12 trouwens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zielige kinderen............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ollekebolleke: ??? Mijn kinderen zijn niet zielig hoor. Ik weet niet waar je dat op basseert...

Het beste antwoord

Maak zelf een pizza.
Dan kunnen de kids leuk helpen met groente snijden, saus maken etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit doen we! Ik had even je suggestie nodig, we doen dat vaker, maar ik was het vergeten... Bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan, veel plezier gewenst en alvast smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was een succes. Nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (9)

Het leukste voor de kinderen is om ze zelf te laten kiezen wat ze willen eten.
Misschien kun je ze zelfs laten helpen met koken. Vinden ze vast wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van de Chinees?
Of anders een koude schotel of een bbq met dit weer is ook altijd lekker en gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jong of oud, iedereen wilt toch kip patat met appelmoes. Dat is al tientallen jaren zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dwars door de koelkast pasta met ketchup en kaas met daarbij een gezonde sla.
Laat je kinderen zelf helpen bij het koken.
Kijk wat je in huis hebt en laat ze zelf beslissen wat voor ingrediënten er in gaan. Ze kunnen helpen met het snijden en het bereiden van de maaltijd.
Laat ze ook een lekker toetje bedenken en maken met vers fruit.
Samen koken is voor kinderen altijd een feest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pannekoeken is voor de meeste kinderen toch wel een feest.
Betrek ze hierin en laat ze hun eigen pannekoeken bakken, b.v. ieder 3 stuks met die van jou er bij heb je er dan 12.
Als ieder zijn eigen pannekoeken voor zich heeft staan , schuif je allemaal een plaats op, en eet je dus de pannekoeken van je buurman!
Ook al zijn ze niet helemaal gelukt!
Tijdens of na het eten geef je de maker/ster van de pannekoek die je gegeten hebt een verslagje hoe je ze vond smaken en hoe ze er uit zagen.
Geef ze een cijver, desnoods de 2 kids het zelfde cijver, maar ook jij krijgt dan een cijver!
Zo wordt het een geweldig ritueel waar ieder naar eigen kunnen zijn aandeel in heeft.
En geloof me maar dat een kind een complimentje van de ander graag hoort.
Zo wordt gewoon pannekoeken eten een heel sociaal gebeuren en eigenlijk vroeg je ook daarom .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee, Eddijst: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een leuk idee!
Hoi Dounja, goede vraag, ik heb het zelf ook vaak aan de hand gehad: dit laatste avondmaal!
Soms liet ik ze kiezen: alles mocht, werd dan vaak McDonalds....ik vond dat matig, maar zij vonden dat te gek!
Dan gingen we vooraf ergens naar een speeltuin of een boswandeling en die sloten we dan af met de Mac.
Ging me er vooral om dat zij met een heerlijke "laatste herinnering" naar mijn ex gingen.
Ik heb het ze net even gevraagd en ze vinden dat nog steeds erg leuk.
Soms liet ik ze ieder een gerecht uit kiezen wat ze lekker vonden en dat kookte ik, ieder had dan zijn eigen gerechtje, vonden ze erg hilarisch. Ik mocht het toetje uitkiezen: was altijd heel veel ijs. Vonden ze ook leuk!
Succes met het "laatste avondmaal" en ook met het afscheid straks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga uit eten en laat de kinderen kiezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets origineels wilt doen, maak je er voor deze ene keer een maaltijd van zonder bestek. Alles met je handen eten!
Natuurlijk moet je het dan niet al te gemakkelijk maken met frietjes en zo.
(Dit idee heb ik eens toegepast op een kind met eetproblemen. Hij mocht alles met zijn handen eten en ik was verbaasd met hoeveel lol dit gebeurde.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om leuke ideeen op te doen moet je eens kijken op www.letscookit.tv hier vind je filmpjes die gratis te bekijken zijn over koken. Veel succes!