Kip(filet), ik maak al jaren in grote porties heerlijke porties kip en groenten ( voor ong. 25 maaltijden). Ik zoek een vervanger voor de kip(filet)

Kip(filet) schijnt nu zeer slecht te zijn, wat kan ik hiervoor in de plaats nemen? Zou kalkoenfilet kunnen? Wat kan nog meer? (moet wel in de vriezer kunnen en weer opnieuw verwarmd worden)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo zeer slecht? Vanwege de salmonella? Gewoon door en door bakken, niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd hoezo is kipfilet slecht voor je ? Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kipfilet is niet goed voor je vanwege de enorme hoeveelheden antibiotica die kippen binnen krijgen via hun voeding. In Duitsland schijnen ze strenger te zijn met de regels voor kippenvoeding. Dus wellicht is vlees bij de Lidl of Aldi minder slecht voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt anders niet weten hoeveel antibiotica overig vee ingespoten krijgt, dan kun je net zo goed vegetarier gaan worden.
Hoewel komkommers en tomaten momenteel ook een probleem schijnen te kunnen veroorzaken.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
fijn, dan blijft er meer kip voor mij over

Het beste antwoord

Ik zou een vleesvervanger proberen te gebruiken. Quorn stukjes, komen redelijk inde buurt van kip, als je het kruidt met kipkruiden zeker. Het probleem met de kipfilet zijn de hormonen die gebruikt worden om het mals te maken, ander vlees van gevogelte gebruiken neemt hoogstwaarschijnlijk het zelfde nadeel met zich mee.

Je kunt bijv. ook eens een mix van mager rundergehakt en groenten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kalkoenfilet is in principe een redelijke vervanger, echter moet je er wel rekening mee houden dat de smaak niet precies hetzelfde is, hoewel kalkoenfilet ook lekker is. Kalkoenfilet is wel een stuk duurder dan kip. Een andere optie is biologische kipfilet kopen, dit is al een stuk minder slecht dan 'niet biologische' kip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar kippen dijen vlees. Dat is ook erg lekker. Over het algemeen zelfs nog malser dan kipfilet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat mij betreft plus hoor, maar het komt wel van de kip;-)
Je kunt kipfilet idd vervangen door kalkoenfilet, maar dat is a. een stuk duurder en b. sneller droog. Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat er mis is met kipfilet, zeker niet als je het bij een goede slager haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de kippenhouderij wordt veel antibiotica gebruikt waardoor de dieren sneller groeien maar ook sneller kans hebben om ziek te worden. De kans is groter om tegenwoordig besmette kip/kip met bacteriën te kopen waardoor je erg ziek kunt worden en dus resistent bent voor antibiotica. Daarom zoek ik iets anders wat ook lekker is in zo'n grote schotel. Je kalkoenfilet vind ik een goede optie, ik weet echter niet in hoeverre hier ook hetzelfde geldt als bij kip?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor je nagezocht, deze beesten zitten ook vol met antibiotica, maar dit gaat wel binnenkort aangepakt worden:
Kalkoensector start aanpak antibiotica
23-05-2011 ...van Vleeskalkoenen (BAV) hebben in samenwerking met het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) besloten per 1 juni 2011 te starten met een aanpak van antibiotica in de kalkoensector.
http://www.vleesmagazine.nl/nieuws/kalkoensector-start-aanpak-antibiotica-1…
Ik weet niet hoe het na invriezen is, maar volgens mij kun je ook tofu gebruiken. Dat lijkt in smaak wel wat op kip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Quorn is een heel goede vervanger. De meeste mensen merken niet eens een verschil met kip. (naargelang hoe je t klaarmaakt natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kipfilet van biologisch/scharrelkippen gebruiken. Is altijd een stuk beter en lekkerder dan de 'lopende band' kippenvlees dat tegenwoordig wordt aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seitan,portobello of kastanjechampignons,shii-take,kleine lams- of rundergehaktballetjes,blokjes fricandeau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen lust ook kip,fricandeau,portobello,shii-take,gehakt,dat was de vraag toch ook niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blokjes fricandeau komen van het varken, ook volgepompt met hormonen en antibiotica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop mijn vlees bij een biologische slager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi!
Misschien is ganzen filet wel wat er zijn er meer dan genoeg,te veel en ze mogen afgeschoten worden.
Kan dus ook niet duur zijn maar waar haal je het?
Goed idee?
Succes