Kip(filet), ik maak al jaren in grote porties heerlijke porties kip en groenten ( voor ong. 25 maaltijden). Ik zoek een vervanger voor de kip(filet)

Kip(filet) schijnt nu zeer slecht te zijn, wat kan ik hiervoor in de plaats nemen? Zou kalkoenfilet kunnen? Wat kan nog meer? (moet wel in de vriezer kunnen en weer opnieuw verwarmd worden)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou een vleesvervanger proberen te gebruiken. Quorn stukjes, komen redelijk inde buurt van kip, als je het kruidt met kipkruiden zeker. Het probleem met de kipfilet zijn de hormonen die gebruikt worden om het mals te maken, ander vlees van gevogelte gebruiken neemt hoogstwaarschijnlijk het zelfde nadeel met zich mee. Je kunt bijv. ook eens een mix van mager rundergehakt en groenten maken.

Bronnen:
student hotelschool

Kalkoenfilet is in principe een redelijke vervanger, echter moet je er wel rekening mee houden dat de smaak niet precies hetzelfde is, hoewel kalkoenfilet ook lekker is. Kalkoenfilet is wel een stuk duurder dan kip. Een andere optie is biologische kipfilet kopen, dit is al een stuk minder slecht dan 'niet biologische' kip.

Kijk eens naar kippen dijen vlees. Dat is ook erg lekker. Over het algemeen zelfs nog malser dan kipfilet.

Je kunt kipfilet idd vervangen door kalkoenfilet, maar dat is a. een stuk duurder en b. sneller droog. Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat er mis is met kipfilet, zeker niet als je het bij een goede slager haalt.

Ik weet niet hoe het na invriezen is, maar volgens mij kun je ook tofu gebruiken. Dat lijkt in smaak wel wat op kip.

Quorn is een heel goede vervanger. De meeste mensen merken niet eens een verschil met kip. (naargelang hoe je t klaarmaakt natuurlijk)

Kipfilet van biologisch/scharrelkippen gebruiken. Is altijd een stuk beter en lekkerder dan de 'lopende band' kippenvlees dat tegenwoordig wordt aangeboden.

Seitan,portobello of kastanjechampignons,shii-take,kleine lams- of rundergehaktballetjes,blokjes fricandeau.

Misschien is ganzen filet wel wat er zijn er meer dan genoeg,te veel en ze mogen afgeschoten worden. Kan dus ook niet duur zijn maar waar haal je het? Goed idee? Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100