Weet iemand waar kan ik orecchiette kan kopen? Het is iets van schelpenpasta maar na weken zoeken heb ik het nog steeds niet gevonden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (6)

Ik kan je vraag niet beantwoorden. Soms heeft de Xenos het wel eens, maar ik heb wel het recept voor je gevonden.

- 600 g meel
- 100 g griesmeel
- snuifje zout
- 2 el olijfolie
- 2 dl warm water

1. Voor de orecchiette (oorvormige pasta) meel en griesmeel vermengen en in het midden een kuiltje maken. Een snuifje zout, olie en water toevoegen, het meel er vanaf de rand doorheen mengen en het deeg minstens 10 min. kneden en vervolgens 30 min. laten rusten.
2. Het deeg in stukken verdelen en elk stuk uitrollen tot een 1 cm dikke sliert. De sliert in stukken van 1 cm snijden. Elk stukje tot een bolletje rollen en dat met de duim in de vorm van een oor drukken. Een paar uur laten drogen op een met meel bestoven doek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zelf maken is ook nog eens veel lekkerder!
Kijk eens bij www.supermercati-rotterdam.nl Daar verkopen ze veel Italiaanse producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het intikken op www.google.nl samen met de naam van je woonplaats en dan krijg je vast wel winkels in jouw buurt die deze pasta verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een webshop, maar op de markt zou je het ook eens kunnen proberen.

http://deli-online.nl/orechiette-paddestoel.html
12 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar ik koop die van primeal in de biowinkel.

Toegevoegd na 25 seconden:
In Belgie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop dit wel eens bij een AH XL winkel in Rotterdam. Het is van het merk Garofalo, een van de allerlekkerste pasta´s die redelijk eenvoudig te koop is.
paulus811