Hoe lang kan ik zelf gesneden en dan voor gebakken friet max invriezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (2)

Het hangt af van de temperatuur van je vriezer. Over het algemeen geldt: hoe kouder, hoe langer. In een normale vriezer is de temperatuur gemiddeld -18 graden. Bij die temperatuur kun je voedsel een aantal maanden bewaren.
Een vriesvak van een koelkast is vaak minder koud en is voedsel ook minder lang houdbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
•0-sterren vriesvak: Een vriesvak, die uitsluitend geschikt is voor het maken van ijsblokjes. Er kunnen geen diepvriesproducten in worden bewaard.

•1-ster vriesvak *: Een vak waarin de temperatuur - 6 °C of lager is. Voor het maximaal één week kunnen bewaren van diepvriesproducten.

•2-sterren vriesvak **: Een vak waarin de temperatuur -12 °C of lager is. Voor het maximaal één maand kunnen bewaren van diepvriesproducten.

•3-sterren vriesvak ***: Een ruimte waarin de temperatuur -18 °C of lager is. Voor het maximaal één maand tot één jaar kunnen bewaren van diepvriesproducten. Hoe lang precies, hangt af van de soort en de kwaliteit van de levensmiddelen.

•4-sterren vriesvak ****: Een ruimte waarin de temperatuur -18 °C of lager is (zie ook 3-sterren). Hierin kan men tevens zelf een hoeveelheid levensmiddelen invriezen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller wil toch weten hoe lang je iets kan invriezen? Waarom geef je dan informatie over de sterren van vriesvakken?
bamibal
12 jaar geleden
@Fietser12: omdat ik niet weet wat voor vriezer of vriesvak de vraagsteller heeft. Weet jij dat wel, dan? De houdbaarheid is namelijk afhankelijk van het soort vriesvak.
Volgens mij blijven ze zeker wel een maand of 3, zo niet langer, goed in de vriezer. Ik vries altijd voorgebakken krieltjes in, en die zijn na een half jaar nog prima te eten.