bbq voor een vegetariër wie heb er tips

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fromeer eens wat sorgfuldiger
Wie heeft er tips....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bbq zonder vlees?????????????/ sorry ik heb geen tips.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over vegetariërs gesproken, weet je wat een vegetarische
kannibaal eet?
de groenteman......

Het beste antwoord

Oh, daar heb je veel keus (niet enkel die vegaworsten of groetenburgers).

Bijvoorbeeld:
- stukjes verse geitenkaas in aluminiumfolie met een beetje honing of
- champignons of uien evt gevuld met kruidenboter/kaas;
- courgettes in de lengte gesneden plakken van ca. 1 cm dik (bestrooid met olie, peper, zout, knoflook en evt. wat kruiden (paprika of basilkum en oregano);
- dun gesneden en dan kleine rolletjes maken en met een sateprikker vast prikken (evt. gevuld met tomatenbrei met kruiden en een beetje kaas (met gehakt voor de niet-vegetariers)
- half voorgekookte grote aardappels. Of zo in alufolie en
dan als ze gaar zijn met kuidenboter of zaziki.
- dezelfde aardappel, maar dan in dikke plakken gesneden (ca 2-3 cm). Tussen de plakken komen schijfjes knoflook of zalm. Plakken weer tegenelkaar leggen, in alufolie en de gril op.
- banaan waaruit een strookje over de lengte is uitgesneden. Hier gaan stukjes chocola in, schilstrookje er weer overheen en het geheel in alufolie op de gril tot dat de banaan zacht is. Ook lekker als toetje.

Smaakt allemaal prima en ik ben niet eens vegetarier. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U weet wat ik bedoel en niet die suppermarkt smurrie

Andere antwoorden (5)

In de supermarkt zijn er volop vegetarische burgers/braadworsten/groenteschijven/schnitzels etc. etc. te koop. Smaken erg lekker op de barbecue. Als er dan ook nog voldoende salades (groentesalade of pastasalade of couscous salade) aanwezig zijn, dan zul je de vegetariërs niet horen klagen. Verder kun je denken aan spiesjes met stukjes paprika, champignons, ui, aardappel.

Tenslotte kun je héél veel vinden door te googlen. Zie bijvoorbeeld deze site: http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/barbecuerecepten.html

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MAISKOLVEN mmmmmmmm lekker. komkommerssalade stokbroodje kruiden boter.
who needs the meat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i do
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
me2 but he don't
alle groenten die je kent, en anders de vega burgergers.
dus eigelijk alles wat je kan koken kan ook op de bqq
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle? Ik zou nou geen zuurkool, komkommer, ijsbergsla, spruitjes of spinazie op de barbecue gooien bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, niemand kookt komkommer en sla, maar de rest kan je best op de bqq doen hoor.
eigelijk is het gewoon bakken en koken.
maar daar moet je wel iets meer voor doen.
Vul eens een portabello ( groot soort champignon ) met kaas.
En heel ouderwets een slokker. (uit onder meer de boekjes van W.G. van der Hulst) een appel met kaneel en suiker waar het hard uit is gestoken met een appelboor. Omwikkelen met wat aluminiumfolie en vaak verleggen. Smikkelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gepofte aardappelen, of als je een skottelbraaj hebt of een andere zonder rooster kun je verschillende groentes grillen..courgette is dan wel favoriet bij mij. Invrijven meit wat olie en zout. Paprika is ook lekker en natuurlijk de salades die je erbij kan maken.