Waarom kan een chocoladefondue alleen met pure chocolade?

Heeft dit met wat chemisch te maken of met de smaak? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Het beste antwoord

Volgens Wikipedia kun je alle chocolade voor chocoladefondue gebruiken:
De chocolade wordt bij het smelten gemengd met wat room. Naar keus kan pure chocolade, melkchocolade of witte chocolade worden gebruikt.
Omdat chocolade een laag smeltpunt heeft, kan een warmtebron met een lage capaciteit gebruikt worden. Als de chocolade eenmaal is opgewarmd, is een theelichtje voldoende om de gesmolten chocolade op temperatuur te houden. Mits onder toezicht is chocoladefondue geschikt om door jonge kinderen te worden gegeten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een chocoladefondue hoeft niet per definitie met pure chocolade gemaakt te worden.
Dit kan ook met melk en zelfs met witte chocolade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet kan het ook met andere chocolade. Pure chocolade heeft alleen een andere samenstelling en is makkelijker vloeibaar te krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft wel een andere samenstelling
Rikkert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk heeft het een andere samenstelling anders zou alle chocolade er hetzelfde uitzien en smaken
Andere producten zijn door de lage warmtebron niet goed warm te houden. Chocolade moet op een heeeeel laag pitje anders verbrand het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chocoladefondue kan met alle soorten chocolade. ik denk dat met "puur" in dit geval "zonder toevoegingen" bedoeld wordt. er zijn kant en klare fonduepakketten te verkrijgen met chocolade die beter vloeibaar wordt en bestendig is tegen hogere temperatuur. je kunt dit ook zelf doen door n scheutje olie toe te voegen aan smeltende chocolade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwege het hoge cacao boter gehalte.daardoor wordt het eindproduct weer hard.