Ik heb een overschot aan verse eieren, wat kan ik hier mee doen, eventueel recepten stel ik op prijs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
30.8K

Het beste antwoord

Een hartige eiercake maken.. heerlijk bij de borrel:
Neem 10 of meer eieren in totaal.. en ga de helft ervan scheiden en klop het eiwit stijf (wel een vetvrije schaal ervoor gebruiken, en er mag absoluut geen eigeel bij de eiwitten komen!) en de andere eieren kan je luchtig klutsen met kruiden naar smaak (bijvoorbeeld wat tijm en rozemarijn zijn erg lekker, of wat dille en maggikruid (lavas)). Bak wat champignons ondertussen met wat ui en knoflook en spatel dit door het eimengsel en schep tenslotte het geklopte eiwit er voorzichtig door. Schenk dit geheel in een cakevorm en laat dit een uur op 120 graden in de hete oven staan, eventueel met wat kaas en schijven tomaat eroverheen.
Hmm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt spannend, als ik ooit een overschot aan eieren heb ga ik dit zeker eens proberen!

Andere antwoorden (14)

Een eiersalade maken? Zie bron voor het recept.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier heb je voor 4 personen, 4 eieren nodig. Dus dat gaat al aardig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doneren aan de voedselbank.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, per ongeluk heb ik je ge-mind.. ik geef je ergens ander een compensatie-plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een min eenmalig omzetten in een plus hoor.
In een quiche moeten vaak een aantal eieren en bovendien kan je ook een cake maken of koekjes bakken. Ik denk dat je recepten moet zoeken die bij je eigen smaak passen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevulde eieren maken! Het is lekker en je kan zo veel als je wilt maken! Ook is het simpel en snel.
Er zijn verschillende soorten, wat u het lekkerst vind!

Zie bron voor 'eenvoudige gevulde eieren'.

Tip: ook lekker voor op een feest of bij een salade
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koken en op het zuur zetten, schijnt lekker te zijn als hapje tussendoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn heerlijke recept met eieren:

Nodig voor 1 rol:
2 eieren
1/4 appel
Ketchup (eventueel)
Eierpanetje
Kommetje
Bord
Vork of stokjes

Hoe doe je het:
Kluts in het kommetje de eieren
Zet het pannetje op het vuur
Schil 1/4 appel en snij hem in dunne reepjes
Doe olie in de pan
Doe de ei in de pan
Bak het ei zodat de bovenkant zachter blijft maar de onderkant niet verbrand
Doe het gas uit
Leg de appel reepjes op het ei in een baan
Rol het ei op als een pannenkoek
Leg de ei-rol op een bord
Doe er een beetje ketchup overheen en smullen maar!

Jet klinkt raar en niet lekker, maar geloof me het is het probeeren waard!
Als je het in een grote koekenpan gaat maken verdubbel alles dan.

Sucses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt idd wel raar, maar ga het toch eens proberen +1
Maak een lekkere spekkoek daar gaan al snel 15 eieren in.
Kost wel wat tijd maar dan is het wel smullen geblazen.
recepten zijn er genoeg te vinden op de diverse recepten sites.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak er eens een lekkere drank van! Een soort advocaat zonder alcohol. Gaat als volgt;
klop 6 eieren los ; meng er 1 blikje ( 397 gr) gezoete gecondenseerde melk door ( Friesche vlag heeft deze zeker) 1 theel. vanilleextract, 1 liter melk en 1 snufje zout door.
Klop 150 ml. slagroom tot het bijna stijf is en schep dit door het ei-melkmengsel en bestrooi het in het glas met 1 snufje nootmuskaat. Dit is de Egg- nog, dé traditionele kerstdrank in de US en GB. en niet alleen met Kerst lekker!
Je kunt er natuurlijk ook een scheut(je) brandewijn of rum door doen. Dan krijg je meer onze advocaat.
amc
12 jaar geleden
Misschien kun je de eieren verkopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is ook een antwoord op de vraag, zou dus ook kunnen, daarom van mij een +
Zelfgemaakte eierpasta:
* 750 g witte bloem,
* 6 eieren.

Leg de bloem op een hoop op je werkvlak,maak een holletje in het midden,breek de eieren in het holletje.Steek een vork onder het holletje en meng van daaruit de eieren tor het deeg in het midden glad en glanzend is.
Meng nu steeds met de hand voorzichtig wat bloem van buitenaf naar het midden tot het deeg pakt.Ga zo,al knedend,steeds verder tot er een glad,veerkrachtig deeg ontstaat.Als het deeg,wanneer alle bloem door de eieren is gekneed,te plakkerig of te soepel is voeg dan wat meer bloem toe.
Verdeel het deeg in drieën,bedek met vershoud-plasticfolie en een schone theedoek of omgekeerde kom en laat 30 minuten rusten.
Op een met bloem bestoven werkvlak de porties deeg heel dun uitrollen (of in een pastamachine doen) en er lasagnevellen,tagliatelle of spaghetti van snijden.
In een grote pan kokend,gezouten water 2-3 minuten koken,de pasta is gaar wanneer deze boven komt drijven.

Foe Yong Hai:
* 8 eieren,
* 1 theel sesamolie,
* 3 eetl verse gehakte bladpeterselie of koriander,
* 2 theel maizena,
* 1 eetl sojasaus,
* 2 eetl droge sherry of rijstwijn,
* 2 eetl olie,
* 1 prei in ragfijne ringetjes,alleen het wit en lichtgroen,
* 1 rode paprika in reepjes,
* 300 broccoliroosje in plakjes,
* 2 teentjes knoflook fijngehakt,
* 200 g tauge,
* stukje verse gemberwortel,geschild en in ragfijne reepjes,
* eventueel 150 g gekookte ham of garnalen,ham in reepjes.

Klop de eieren los met de sesamolie en koriander of peterselie.Meng in een bakje de maizena met de sojasaus en de sherry of rijstwijn.
Verhit in een wok of pan 1 eetl olie,bak hierin de broccoli,paprika,knoflook,prei en gemberwortel ca. 5 minuten al omscheppend op een hoog vuur.Roer het maizenamengsel erdoor,laat alles al roerend nog 1 minuut koken.Meng de tauge en eventueel de ham/garnalen erdoor,bak 1 min mee.Schep alles in een schaal en hou alles warm.
Veeg de pan schoon met keukenpapier.Verhit de rest van de olie en schenk iets meer dan de 1/2 van de geklopte eieren in de pan,hou de pan schuin zodat de bodem helemaal bedekt is,roer 1x door en laat 3 min bakken tot het ei gestold is,leg op een schaal en schep de groenten erop.
Bak van het overige eimengsel een dunne omelet,rol deze op,snij in plakjes en leg op de Foe Yong Hai.Lekker met basmatirijst.

Maak i.p.v. gewone gehaktballen,Schotse gehaktballen door je aangemaakte gehakt om een hardgekookt eitje te kneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkopen en het geld aan een goed doel geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier wat ideetjes:

- Maak op de gebruikelijke manier nasi / bami / mihoen en meng er roerei doorheen van per persoon 1 ei, 1 eetlepel melk en eventueel wat peper en zout. Loskloppen, in een koekenpan gieten en zodra het begint te stollen met een vork of houten spateltje tot grove kruimels roeren.

- Tortilla (voor 4 personen)
Bak in wat olie of boter 1 duopak aardappelschijfjes goudbruin. Voeg verse groenten, vlees, vis en of kruiden naar smaak toe en giet er als het bijna gaar is een mengsel van 4 losgeklopte eieren, 4 eetlepels melk of room en wat peper en zout overheen. Laat het op laag vuur stollen en draai het geheel zodra de bovenkant droog begint te worden voorzichtig om met behulp van een pannedeksel of een groot bord. Laat de andere kant op dezelfde manier goudbruin en gaar worden. Dit is een ideaal gerecht om restjes op te maken, want praktisch alles wat je maar lust kun je erin verwerken.

Verder kun je natuurlijk roerei of een gewoon gebakken eitje op je brood eten, eventueel met wat spek erbij. Hardgekookte eieren zijn lekker onder de spinazie of sla. En een zachtgekookt eitje leeglepelen met een in reepjes gesneden geroosterde witte boterham vind ik ook heerlijk!

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh ja, dat vergat ik nog: in deze tijd van het jaar mogen hardgekookte eieren natuurlijk niet ontbreken bij asperges op de klassieke manier. Dus met gekookte aardappeltjes, gesmolten boter en gekookte ham. Heerlijk! (als je ervan houdt tenminste ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een gewone cake gaan ongeveer 3 eieren. Als je er een paar maakt kun je deze vervolgens invriezen of weggeven aan mensen. Op die manier ben je snel door je eieren heen! En elke ochtend een omelet is natuurlijk ook heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg ze in de zon ,
En ga dan zondag naar de arena en ga daar aan het veld zitten , en als er dan een ajax speler in de buurt is kan je losgaan.