WitteChocoladeTaart?

Heeft iemand een recept van een witte chocoladetaart die minder dan 5 uur in de koelkast moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Een chocolade cheesecake;

Je hebt alleen een pak voor Mon chou taart nodig ( mix van ik geloof dr. Oetker) 200 gr. Mon Chou of mascarpone,
200 gr. witte chocolade,125 ml. slagroom, 50 gr. roomboter
een pak bastogne koeken of de kruimels die in het pak zitten.

Maak eerst de bodem zoals op het pak staat of neem hiervoor verkruimelde bastogne koeken die je met boter vermengd.

Hak de chocolade fijn en smelt ze in een kom met heet water boven een laagje zacht kokend water op het vuur.
Je kunt het ook in de magnetron doen op lage stand, maar dan wel veel roeren en oppassen dat het niet korrelig wordt, want dan is het te lang verhit en uitgedroogd.
Klop de roomkaas glad met de mixer en doe deze bij de gesmolten chocolade. Meng met de mixer verder tot het een glad geheel is. Doe er 200 ml. water bij en de mix poeder uit het pak. Meng eerst 1 min. op de laagste stand van de mixer en schakel dan nog 2 min. op de hoogste stand.
Klop de slagroom stijf en spatel die nu door de roomkaas massa. Niet roeren maar scheppen, anders haal je de lucht eruit. Schep nu alles op de taartbodem in de springvorm en verdeel het glad. Laat de taart nu minstens 2 uur opstijven in de koelkast.
Decoreer met bijv. aardbeien en schilfers witte/bruine chocolade en of krokante nootjes en voor de kleur steek je er wat stukjes mintblad tussen of laat de kroontjes aan de aardbeien zitten.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de site van ah staat er 1 met 70 min bereidingstijd, is wel met sinaasappel maar misschien wel lekker fris erbij!