Een lekker gebakje(?) maken?

Ik wil voor vanavond iets lekkers bakken, voor drie personen, wat makkelijk is om te maken met de ingredienten die de normale Nederlander in huis heeft (:
Iemand een idee?

Toegevoegd na 2 minuten:
Koekjes of iets in die richting is ook goed !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (8)

Hier zitten wel een beetje de basisingrediënten in.
Als je misschien het ene fruit niet hebt een andere neemt, is ook leuk om uit te proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoenlapperstaart.

Ingrediënten:

1 rol beschuit, 5 eieren, 75 gram suiker, 100 gram boter, 1 blik appelmoes, 100 gram rozijnen, 1 mespunt zout, 1 theelepel kaneel, poedersuiker.

Bereidingswijze:

Stoot de beschuiten fijn. Beboter een zeer goed sluitende springvorm met een middellijn van 20-22 cm. Beleg de bodem met bakpapier, beboter ook dat. Bestrooi bodem en zijkanten met wat beschuitkruim. Roer de eierdooiers met de suiker, maak de boter zacht, meng deze en de gestoten beschuit en de appelmoes en de rozijnen en het zout en de kaneel door de eierdooiers. Klop de eiwitten stijf, "vouw ook deze eronder" hetgeen hetzelfde betekent als meng ook die er voorzichtig door. Doe alles in de geprepareerde vorm en bak de taart in een vrij warme oven 200 graden in 1 uur bruin en gaar. Laat de taart gedeeltelijk bekoelen alvorens - voorzichtig - de rand van de vorm eraf te halen en geheel bekoelen alvorens de taart van de bodem te nemen.

Serveertips:

Bestrooi de taart met poedersuiker.

Smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gewone cake en dan per plak wat oranje abrikozenjam erop en een toef slagroom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appelbollen! Zoek maar een recept op internet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een appeltaart. Recepten te over op internet. Enige wat je echt nodig hebt zijn bloem, wat appels, suiker, boter en eieren. Wat het lekkerder maakt zijn rozijnen en wat kaneel. Super gemakkelijk zelfs door mij te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mueslikoeken!
Neem wat muesli en meng dit met een ei en iets bloem en een flinke lepel honing. Schep er hoopjes van op de bakplaat en bak ze ongeveer 40 minuten op 160 graden.
Nog lekkerder is als je er een dot roomboter door doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, en als je toevallig een blik abrikozen of peren in de kast hebt staan, doe deze dan (in kleine stukjes gesneden) ook erdoor! Heerlijk voor plakkerige koeken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appelkoekjes voor ca. 20 stuks.

* 60 g suiker,
* 1/2 zakje vanillesuiker,
* 2 eieren,
* 100 g boter of margarine op kamertemperatuur,
* 250 g bloem,
* 1/2 zakje bakpoeder,
* 2 appels,geschild en in stukjes,
* 20 g poedersuiker (eventueel).

Bakplaat bekleden met bakpapier.Oven voorverwarmen op heteluchtoven 200 graden C,elektrische oven stand 7-8,gasoven stand 5-6.

In een kom de suiker,vanillesuiker,eieren en margarine of boter goed door elkaar roeren.Appelstukjes erdoor scheppen.
De bloem met bakpoeder mengen en door het boter-appelmengsel roeren.
Met een eetlepel hoopjes deeg op het bakpapier scheppen,bakplaat in het midden van de oven schuiven en de appelkoekjes in 10-15 minuten goudbruin bakken.
Beetje laten afkoelen en eventueel met poedersuiker bestrooien.

Zelfgemaakte eierkoekjes,lekker met roomboter en suiker.

* 4 eieren,
* 150 g suiker,
* 1 zakje vanillesuiker,
* 200 g bloem,gezeefd.

Bekleed de bakplaat met bakpapier.Verwarm de oven voor op heteluchtoven 200 graden,elektrische oven stand 7-8,gasoven stand 5-6.

Klop de eieren in een kom schuimig,met de mixer of garde,Roer de suiker en vanillesuiker erdoor en blijf roeren tot alle suiker volledig is opgelost en er een crèmige massa ontstaat.Schep de gezeefde bloem luchtig en voorzichtig door het eimengsel.
Schep met een thee- of dessertlepel kleine hoopjes deeg op het bakpapier,niet te dicht bij elkaar.
Bak de eierkoekjes in het midden van de oven in 8-10 minuten gaar en goudbruin.Haal ze na het bakken direct van de bakplaat af en laat ze afkoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel iets met zandkoekjes...