asperges zijn per ongeluk ongeschild in een vochtige theedoek in de diepvries terecht gekomen. kan ik ze nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Antwoorden (4)

als je ze nog schild en goed kookt zijn ze nog prima te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je er zeker nog lekkere aspergesoep van kan maken.
13 jaar geleden
Je kunt ze nog wel gebruiken, maar de kans is groot dat ze erg slap en waterig worden is, dus geen stevige bite. Maar je kunt er altijd nog een lekker soepje van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De structuur gaat hard achteruit van delicate groenten in de diepvries, vooral bij asperges. Maar de smaak blijft grotendeels wel behouden, dus zijn ze nog prima te gebruiken. Verwacht er dus niet van dat het na het bereiden nog 'stevige jongens' zijn op je bord. Een soep zou prima zijn, maar ook een zachte salade met roerei, waarbij je de asperges in kleine stukjes erbij serveert.
Het is niet zo erg, je kan er nog goed genoeg van genieten!