Ik heb geen deegvormpjes, waar kan ik het beste toch vormpjes mee maken?

Ik ben koekjes aan het maken maar ik heb geen vormpjes. Waar kan ik toch vormpjes mee maken? Het hoeven niet allemaal verschillende vormpjes, alleen rondjes zijn ook goed. (mijn leek een beker niet zo handig omdat die rand heel dik is)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15.4K

Antwoorden (14)

Uitsnijden met een mes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een leeg plakband rolletje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ik niet doen, tenzij je deze eerst ERG goed schoonmaakt, anders zit er misschien nog wat van dat plakspul op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijven de smarties goed zitten;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, dat wel. Alleen jammer dat ze dan aan het vormpje zitten in plaats van aan de deeg. (xD)
Met een glas. Als je verschillende glazen neemt, heb toch nog verschillende koekjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een glas. rand van een glas is dunner dan die van een beker. Als je de rand een beetje inzet met boter, blijft het deeg er ook niet aanplakken.
12 jaar geleden
Een leeg omgespoeld blikje. wel eentje die nog niet lang open is ivm roest

Toegevoegd na 56 seconden:
De inhoud ervan kan je eventueel wel een paar dagen afgedekt in de koelkast bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen glazen, een wijnglas bijvoorbeeld? De rand scheelt volgens mij maar maximaal 1 mm met een normale bakvorm.

Verder kun je natuurlijk een pringles bus gebruiken! Wel eerst goed schoonmaken natuurlijk.

Wat is het probleem van de dikke rand? Ik volg je even niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glazen van verschillende groottes gebruiken.
En met het voetje van een kleiner glas een figuurtje er in drukken.
Een schone knikker of een vierkant blokje kunt u ook gebruiken om indrukken te maken.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het gebruik van een deegspuit met diverse vormpjes is ook een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je schone duim, of met een satestokje gaatjes erin prikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indeed
Je kunt natuurlijk ook gewoon bolletjes maken en platduwen. Dan zijn ze misschien niet supernetjes, maar ze zullen er vast niet minder om smaken.

Toegevoegd na 53 minuten:
Of je maakt een platte deegplaat en je snijdt er met een mes vierkantjes of driehoekjes uit, heb je meteen geen restjes die je opnieuw plat moet maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je ergens in huis nog een passer liggen? Dan kan je makkelijk een rondje maken op papier op je gewenste groten die uitknippen en op het deeg leggen en zo met een mes het uitsnijden.
Op deze manier kan je ook vormpjes op internet zoeken en ze uitprinten dan kan je makkelijk ook leuke vormpjes maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kleine kinderen hebt dan heb je misschien ook vormpjes uit de zandbak. Daar kun je ook leuke vormpjes mee maken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja of kleivormpjes, gebruiken wij ook wel eens voor koekjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien neefjes, nichtjes of buurkindjes met vormpjes ;-)
Als mijn oma vroeger koekjes bakte (váák!!! waren goedkoper dan uit de winkel!!), maakte ze gewoon een gerolde worst van het deeg, waar ze 1/2 cm dikke plakjes van sneed. Die op het bakpapier op de bakplaat, nog even de tanden van een vork erin voor de gezelligheid, en hup - de oven in.
Als het héél erg fraai moest worden, penseelde ze er nog een beetje koffiemelk overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beker kan best, als je zanddeeg koekjes maakt is dat geen probleem
100gr bloem
75 boter
50 suiker

deze kleeft niet en is het makkelijkste te verwerken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Potjes, bakjes en glazen werken het beste. Maar ook de vormpjes van een theelichtje, of kaarsenstandaarden (ik heb er eentje met een stervorm en een hartvorm).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een wc-rol! even wat aluminiumfolie om de rand vouwen zodat het karton niet vochtig wordt...en als je er een stuk af knipt kan je het koekdeeg wat vaak vast blijft plakken in de vorm er makkelijk uit duwen...
succes...oh ja ik gebruik ook wel eens de kleivormpjes van mijn kids..maar dan moet je die natuurlijk wel hebben
....
nogmaals succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een eierdopje!