Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn afbak stokbrood kwam keihard uit de oven. Ik had de oven voorverwarmd op 190o (kan niet hoger). Ik had wel de uiterste tijd aangehouden.

Als ik het stokbrood een minuut korter in de oven doe is het brood niet gaar. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een combi-oven hebt: heb je niet per ongeluk de magnetron stand aangehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je afbak-stokbrood bedoelen: dit is al gaar. Het lekkerst is om dit soort brood eerst even onder de kraan te houden voor je het af gaat bakken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De oven 10 minuten even voorverwarmen op 185 graden en dan de stokbroden even wat met water besprenkelen en op de aangegeven tijd afbakken ( af en toe even kijken of de kleur al goudbruin is)

Eetse !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een halve minuut korter bakken. Dan is het wel gaar.

Gewoon ertussen in zitten en oefenen. :)
Gebruik desnoods een stopwatch voor exacte tyd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brood een ietsjes vochtig maken met water voordat je het in de oven doet. Dit voorkomt dat het keihard wordt. Suc6 met je volgende broodjes :-)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt...gewoon even vochtig maken...
Zou het helpen als je de oven juist lager zet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding