Mijn afbak stokbrood kwam keihard uit de oven. Ik had de oven voorverwarmd op 190o (kan niet hoger). Ik had wel de uiterste tijd aangehouden.

Als ik het stokbrood een minuut korter in de oven doe is het brood niet gaar. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een combi-oven hebt: heb je niet per ongeluk de magnetron stand aangehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je afbak-stokbrood bedoelen: dit is al gaar. Het lekkerst is om dit soort brood eerst even onder de kraan te houden voor je het af gaat bakken.

Het beste antwoord

De oven 10 minuten even voorverwarmen op 185 graden en dan de stokbroden even wat met water besprenkelen en op de aangegeven tijd afbakken ( af en toe even kijken of de kleur al goudbruin is)

Eetse !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een halve minuut korter bakken. Dan is het wel gaar.

Gewoon ertussen in zitten en oefenen. :)
Gebruik desnoods een stopwatch voor exacte tyd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brood een ietsjes vochtig maken met water voordat je het in de oven doet. Dit voorkomt dat het keihard wordt. Suc6 met je volgende broodjes :-)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt...gewoon even vochtig maken...
Zou het helpen als je de oven juist lager zet?