hoe bak je een lekker appeltaart waar niet te veel ingrediënten in zitten?

graag met alle ingrediënten en hoe je hem moet maken en de goede temperatuur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (5)

Via de eerste link vind je hoe je het goedkoopste (en met iets meer werk) een superlekkere appeltaart kunt bakken.

De tweede link is naar de site van koopmans, die verkopen appeltaartmix. Het is echt supersimpel uitgelegd en veel makkelijker wordt het niet.

Zij hebben ook een 'Appeltaart Bakfilm' gemaakt, deze kun je hieronder bekijken:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
60gr boter, 100gr kristalsuiker, 100gr zelfrijzende bloem, 120gr geraspte kokos,2a3jonagold,3eieren,scheutje melk en beetje kaneelpoeder.

Laat de boter smelten en voeg ze bij de bloem.
Vervolgens gaan de suiker,de eieren,het scheutje melk en de geraspte kokos erbij.
Goed mengen.
Neem een taartvorm (de mijne heeft een doorsnede van 25cm) die je instrijkr met boter.
Bekleed de taartvorm met het deeg.
Schil de appels en snij ze in 4 en fijne plakjes en schik ze op het deeg.
Meng 1 koffielepel suiker met 1klein koffielepeltje kaneelpoeder en strooi dit over de appeltjes.
Leg hier en daar een klontje boter.
Zet in voorverwarmde oven op 190°
Na 45 min is de taart klaar.
Op een rooster laten afkoelen en opdienen.
Hier zijn ze er gek op.
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat voor een oven is dat? een hete lucht oven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
electrische
Honig zelfrijzend bakmeel met witte basterd suiker en koude harde boter mengen (recept staat op het pak). In de koelkast doen. Nu de vulling maken: Jonagold appels schillen en grof raspen. Uit laten lekken in zeef. Nu naar smaak zakjes vanillesuiker en ruwe rietsuiker, rasp van 1 citroen toevoegen en kaneelpoeder. That's all! De rest weet je al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingredienten:
Een appel, rood of groen, maakt niet uit welk merk
Een halve limoen
100 gram suiker + 2.5 theelepel
snufje zout
60 gram margarine (in het originele recept staat dat je 4 eetlepels vloeibare margarine kan gebruiken, maar je hebt evengoed nog een klompje margarine nodig)
Een theelepel bakpoeder
120 gram bloem

Benodigdheden:
Een rasp
Een kleine springvorm (ik gebruikte er eentje van 22 cm)
Een oven
Een paar kommen
Een food processor
Een eischeider (optioneel)

Uitvoering:
Zet alvast de oven aan op 190 graden celsius.
Bestrijk de kleine springvorm met margarine.
Rasp zoveel mogelijk het groene van de limoen af en vang het natuurlijk op in een bakje. Pers de rest van de limoen uit.
Schil de appel en snijd hem in 4 stukken. Snijd het klokhuis eruit. Snijd wat er nog over is van de appel in schijfjes (in de lengte of in de breedte, maakt niet zoveel uit).
Doe de appelstukjes in een bakje en giet er de helft van het citroensap overheen. Strooi er ook nog 2.5 volle theelepels suiker overheen en hussel het dan door elkaar.
Doe de margarine en 3/4 van de suiker in de food processor en klopt het door elkaar tot het zacht is.
Splits de eieren en klop de eierdooiers tegelijk door het mengsel dat in de food processor zit. Doe het snufje zout, de geraspte schil en de andere helft van het citroensap in de food processor.
Klop in een kom de eiwitten half stijf (zo ging het bij ons goed, maar als je het wilt veranderen doe je dat gewoon) terwijl je het andere kwart van de suiker er per gedeelte doorklopt. De eiwitten waren bij ons bijna stijf, maar je kon er geen mooie pieken van vormen. Meng de helft door het mengsel uit de food processor en schep dan luchtig de rest erdoor. Zeef de bloem met het bakpoeder boven het mengsel en schep het er weer luchtig door.
Schep het beslag in de springvorm en verdeel het over de bodem.
Steek de appelpartjes dakpansgewijs in het mengsel, let wel op dat ze best wel diep erin zitten.
Bak de cake in ongeveer 25 tot 30 minuten totdat de appeltjes aan de bovenkant mooi bruin zijn geworden. Check wel even met een satestokje of een breinaald of de taart/cake vanbinnen ook gaar is (steek het stokje erin en als er niet zoveel aan blijft plakken als je hem er weer uithaalt, dan is hij gaar).
De taart/cake kan warm, lauw en koud gegeten worden en is ook lekker met een beetje slagroom (al is het dan minder gezond he!)

En Smullen Maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet een hele eenvoudige, erg puur en lekker en zo gemakkelijk:

Appel-kruimel-rommeltaart-
neem 4 zachte zoete appels (ik gebruik peren, vanwege allergie..) en een grote kom muesli, een eetlepel (volkoren) bloem of zelfrijzend bakmeel, 1 ei, een eetlepel honing en een scheutje amaretto en/of een eetlepel kaneel. Hussel alles heel goed door elkaar en zet dit in een bakvorm of ovenschaal een half uur tot 3 kwartier in de hete oven. Heerlijk!

Nog lekkerder als je het serveert met een dot vanillevla :-)

De taart valt vaak wel iets uit elkaar, maar dat is niet erg, gewoon eten met een lepeltje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke temperatuur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer 170 graden.