Hoe heet een keukenaccesoire waarmee je groenten en fruit in een spiraalvorm kunt snijden?

en waar kun je het kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Dat heet, heel simpel, een spiraalsnijder, en ze zijn in allerlei uitvoeringen te koop en hoeven niet duur te zijn. Heel leuk voor bijvoorbeeld komkommer, maar ook aardappels voor je ze frituurt. En je kunt heel eenvoudig plakjes maken (met een gaatje en een inkeping, dat wel) door ze eerst met de spiraalsnijder te bewerken en dan de stapel door te snijden. Leuk hebbedingetje om net iets meer van de presentatie te maken. In elke winkel met keukentoebehoren te koop.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met fruit zal het overigens in de regel niet meevallen hoor ; het materiaal dat je in spiraalvorm snijdt moet wel vrij stevig en goed vormvast zijn. Een niet al te rijpe kiwi of een klein appeltje zal nog wel lukken, maar een banaan of sinaasappel kun je vergeten.
Perfecte spiraal-groenten zijn komkommer, winterpeen, rettich, grote aardappels, dat type.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik heb onlangs een slice & dicer gekocht werkt super.
Voor 10 euro op de markt gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn van die gimmicks die je het meest tegenkomt bij standwerkers op huishoudbeurzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens naar de Börner Super-V-Slicer site prijs 10,00 euro.Er zit een demo bij, erg gemakkelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
De prijs klopt niet.

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.v-slicer.be/products.php?product=005&type=v4

zie deze link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan gewoon met een mes ,maar dan moet je wel oefenen,de chinese koks maken de mooiste figuren met een eenvoudig keukenmes.