Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je pesto bewaren in de koelkast (na openen)?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
95.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gisteren nog een potje gebruikt wat al 2 maanden of zo in de koelkast stond. Was nog helemaal goed. Een nauwkeuriger antwoord heb ik helaas niet, vandaar deze reactie ipv antwoord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In ieder geval nog 2 weken (volgens potje van AH in mijn koelkast). Als je er een laagje olijfolie op doet, zodat het als het ware "verzegeld" is, langer (geldt overigens ook voor olijven, gedroogde tomaatjes enz.)/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, geloofwaardig genoeg! Dankjewel!!

Andere antwoorden (6)

Aangezien pesto op oliebasis is denk ik dat je het wel een dag of 14 kunt bewaren (wel met deksel natuurlijk).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er een laagje olijfolie opgiet kun je het langer bewaren.
Uit ervaring kan ik zeggen dat pesto nog wel een maand te gebruiken is na opening in de koelkast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Min slaat negens op. Het is gewoon zo, pesto kun je best lang bewaren en nog langer door er olie op te gieten.
Het beste kan je het potje na gebruik even schoonmaken aan de rand zodat er niets blijft zitten en het dan weer opvullen met een laagje olijfolie.
Zorg wel dat de pesto er niet bovenuit komt, want dit geeft kans opschimmel. Na langere tijd kun je de olijfolie verversen. Let wel op dat ook het dekseltje pestovrij is!
Houd je niet van het feit dat de olijfolie toch wat troebel wordt na een tijdje in de koelkast, doe dan de pesto in kleine ijsblokjesvakjes in de vriezer. Dit kan ook.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Ligt aan t merk wat je koopt. In 90% van de gevallen staat het hierop. Zoniet dan zou ik op safe spelen en 2 weken aanhouden......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt behoorlijk lang! Staat er geen schimmel op (vooral aan de randen controleren) en ruikt het niet vies, dan is het nog eetbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pesto kan na opening ongeveer 7-10 dagen bewaard worden in de koelkast. Het is belangrijk om de pesto af te dekken met een laagje olie om te voorkomen dat er lucht bij komt en het bederft. Gooi het weg als het er vreemd uitziet of ruikt. Pesto kan trouwens ook ingevroren worden om langer te bewaren.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding