help! hoe pel ik een witte kool, ik heb de bladeren nodig voor recept

bij mij scheuren de bladeren die wel erg op elkaar vast zitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.7K

Het beste antwoord

Heel eventjes blancheren in kokend water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst het stronkje lossnijden, dan pas de bladeren eraf pellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kont eraf halen en vanaf de onderkant de bladeren loshalen.

eet smakelijk alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiteraard gedaan maar gaat niet de bladeren zijn zo dun en plakken op elkaar zodat ze alleen maar scheuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je genoeg van het kontje hebt weggesneden en kijkt hoe de bladeren groeien. als een blad pakt wat onder een andere zit scheurt het idd snel. anders zou ik het ook niet weten want dit is altijd de manier waarop ik het doe :O/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ga ik de volgende keer proberen. ik ben er achter gekomen dat zelfs als ze gescheurd zijn, ik ze nog wel kan vouwen tot een pakketje zoals nodig was in recept. bedankt voor je antwoord