Als je stokjes maakt met daaraan vlees, moet je dan eerst het vlees bakken en dan aan zo'n stokje doen, of kan het vlees aan het stokje en dan bakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
20.9K

Het beste antwoord

Nee hoor, je kunt ze gewoon aan prikkers rijgen en ze zo bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Stokjes van te voren in water leggen, zodat ze goed nat zijn. En dan meebakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan alle 2. Ligt eraan hoe je het vlees wilt garen/warmmaken.
Vaak zie je bij BBQ dat het vlees voorgegaard is. Op een bakplaat kan je het ook rouw op de stokjes doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg houten satéstokjes circa 3 uur voor gebruik in een bak met water (dan verbranden ze niet en splinteren ze minder).

Dan rijg je de rauwe stukjes vlees aan het stokje, en legt de stokjes op de grill, bbq of in de pan.

Hier vind je ook nog wat tips over het maken van vleesstokjes.

http://receptenfan.blogspot.com/2009/12/zelfgemaakte-satestokjes.html

http://www.dekooktips.com/recepten/sate.htmhttp://

www.smulweb.nl/recepten/&query=satestokjes&bereidingstechniek_id=RS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je spiesjes in de pan of grillpan bakt, hoef je de stokjes niet voor te weken, wel bij bbq-en, om te voorkomen dat ze in brand vliegen.
Die stokjes zijn JUIST om kleine stukjes (flink gemarineerd) vlees bij elkaar te houden tijdens het bakken.

Dus als je het vlees NA het bakken erop doet is het een beetje mosterd na de maaltijd

Juist omdat het zulke kleine stukje zijn is voorgaren eigenlijk niet nodig (ook niet voor kip), en ik deed jaren ook aan het voorweken van stokjes tot ik het een keer vergat en het verbranden viel erg mee dus ook dat doe ik niet meer

Helemaal lekker is stukjes ui en/of paprika en/of spek ertussen
13 jaar geleden
eerst vlees marineren, dan aan in water geweekte stokjes rijgen en dan pas bakken!
lekker is ook stukjes paprika en ui er aan rijgen, of ananas