Is het in verhouding niet veel duurder, om elke keer een maaltijd uit diepvries op te warmen in de magnetron ?

Dan elke dag vers te koken, want anders moet je eerst op gas koken en dan nog eens na invriezen in magnetron gooien.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mijn vraag is

Is het goedkoper om elke dag vers te koken, dan invriezen en daarna op te warmen in de magnetron.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap echt niks van deze vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat mensen een diepvries maaltijd eten is niet altijd vanwege de prijs, maar vooral omdat ze in tijdnood zijn. Het gaat veel makkelijker en sneller om even iets op te warmen in de magnetron dan om alles op het vuur te zetten, kijken of het niet overkookt, enzovoort.

Antwoorden (4)

Ik denk dat het allemaal niet veel uitmaakt. Iedere dag vers is geen magnetron gebruik, maar je moet wel elke dag koken en energie gebruiken.
Een dubbele portie koken vergt niet meer energie dan een enkele portie, maar moet ingevroren worden.
Dus koken invriezen ontdooien = 2 dagen eten
koken vandaag, koken andere dag is ook 2 dagen eten
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed antwoord!
Grotere porties koken is veel goedkoper.
En grotere porties koPen ook! ;-)
De besparing zit hem vooral zit in je tijd, niet zozeer in de energie die je zou besparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekochte diepvriesgroenten zijn doorgaans goedkoper dan vers en zeker niet armer aan vitaminen omdat ze vers van het land worden geblancheerd en diep gevroren. Bovendien gaat het sneller omdat je diepvries niet hoeft schoon te maken.
Bovendien is diepvries al enigszins gegaard omdat diepvriesgroenten geblancheerd worden (= even de kook er over).
Koken en dan invriezen is een apart en heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je soep kookt is het lekkerder , als het iets meer is
de rest kun je in bakjes doen voor de diepvries