Hieronder een recept van kokosgelei = een gelei van kokos:

Ingredienten:
5 blaadjes witte gelatine
1 limoen
1 blikje kokosmelk (400 ml)
75 gram suiker 5 eetlepels grand marnier

Bereiding:
Week de blaadjes gelatine ca 5 minuten in ruim koud water. Boen de limoen schoon en rasp de groene schil er dun af.
Hak de schik heel fijn. Pers de limoen uit. Breng in een pan de kokosmelk met de suiker, de helft van limoenschil en 1 eetlepel limoensdap aan de kook.
Los de suiker al roerend op.
Knijp de blaadjes gelatine goed uit en los ze van het vuur af al roerend op in de hete kokosmelk.
Roer ook de grand marnier erdoor.
Zet de pan in een bak met joud water en de laat de kokosmelk onder af en toe roeren in circa 20 minuten lobbig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Http://tinyurl.com/4jupe4c