Is het mogelijk om champignonsoep (of andere cremesoepen) voor de 2e keer te verwarmen? Dit mislukt bij mij altijd en het is niet te eten dan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.7K

Het beste antwoord

het kan wel, maar dan mag je het beide keren met opwarmen niet laten koken. Ook moet je zeker weten dat er niet in de soep geroerd is met een lepel oid die in je mond geweest is (proeven?) want die bacteriën vermenigvuldigen zich razendsnel, en dat proef je.

Alleen opwarmen kan dus, maar niet drie keer opnieuw aan de kook brengen ; dan is echt het lekkere er af. Dat opwarmen moet ook liefst wel binnen 48 uur zijn, want na drie dagen is je soep echt wel bedorven, ook in dit weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan wel. Maar niet met een lepel roeren die je in je mond heb gehad. Speeksel breekt zetmeel af dus verliesd de soep zijn binding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kan wel, maar goed roeren ( liefst met een garde) zodat de soep niet aanbrandt en/of gaat klonteren.
13 jaar geleden
Ik zet het de 2de keer gewoon in de magnetron. Nog nooit klonten gehad en het smaakt ook steeds prima.