Ik zet zelf alle ingrediënten al vroeg klaar zodat het allemaal op kamertemperatuur is.

Dit recept vond ik op internet.

Alles op kamertemperatuur.
Eieren goed dik en luchtig klutsen.
Bloem altijd zeven.

Een basisrecept voor luchtige cake is:

200 gram bloem
200 gram suiker
200 gram roomboter
4 eieren (1 ei per 50 gram bloem)
snufje zout

Alles op kamertemperatuur.

Suiker, boter en zout klutsen met een mixer of gewoon met een houten lepel totdat alles glad is. Een voor een de eieren erbij, het ene ei toevoegen als het andere helemaal door de boter en suiker is gemengd. En dan doe je de gezeefde bloem bij beetjes erbij.

Doe dit alles in een beboterd bakblik en bak het in een voorverwarmde oven op 160"C gaar.

Als je rozijnen gebruikt zet dan iets minder suiker in het beslag 150 gram is dan genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx !

Andere antwoorden (2)

al je producten op kamer tempratuur gaan gebruiken
als je de mixer gebruikt hem niet op de hoogste stand want dan klop je alle lucht er uit in plaats van er in!
beste is als alle producten gemengt zijn nog even rustig om te spatellen met een houten lepel zodat er weer genoeg lucht in komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natriumbicarbonaatpoeder is ideaal om gebak luchtiger te maken : 1 koffielepel per 500 gr deeg, je kan het ook in iets oplossen.

Daarnaast bevordert het ook de spijsvertering ; 1/2 koffielepel in een half glas water.
Je kan er je tanden mee poetsen ( om ze witter te maken) door er een klein beetje van op je tandpasta te doen .

Een kleine hoeveelheid ( 1 koffielepel per liter water ) in het water doen ,dat moet dienen voor het wassen van fruit of groenten . Zo verwijder je beter de bestrijdingsmiddelen enz..