Wat voor fruit uit blik zoals peren kun je eten i.v.p. groente bij aardappelen en vlees?

b.v. bij gebakken krieltjes/aardappelen/gekookte aardappelen/puree.

Toegevoegd na 10 minuten:
Bedankt voor de reacties, ik begrijp dat het niet gezond is, maar dat was en is mijn vraag niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Kimath
13 jaar geleden
Fruit uit blik bevat vaak veel toegevoegde suikers, zie ook deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/gezond-fruit-blik.148129
Amadea
13 jaar geleden
Bjorn: Je vraagt wat je "in plaats van" groente kunt eten. Dat kan natuurlijk alles zijn wat je zelf maar wilt. Ketchup, appelmoes, chips. Alles kan. Maar als het gaat om een volwaardige maaltijd, dan kan je groente niet vervangen!

Antwoorden (7)

Het is onmogelijk om groente door fruit te vervangen. Je kunt natuurlijk alles eten wat je zelf wilt, maar als het gaat om voedingswaarde dan heb je naast twee stuks fruit elke dag minimaal 200 gram groente nodig!
Als je het uit blik wilt halen, kies dan bijvoorbeeld voor sperciebonen of voor wortels met doperwtjes.

Toegevoegd na 32 minuten:
Als je trouwens in je warme maaltijd fruit wilt verwerken, dan smaakt dat meestal beter in combinatie met rijst i.p.v. aardappels. Wat bijvoorbeeld erg lekker is, is rijst met kerriesaus (met blokjes kip of tahoe) en daarbij plakjes banaan en perzik uit blik.
Amadea
13 jaar geleden
Gekookte appels vormen, net als peren, een hele smaakvolle aanvulling op de maaltijd.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Lekker!
gebakken banaan bij de nasi en ik doe ook vaak bij de groente even een appeltje of ananas. ook perzik kan goed gebruikt worden maar helemaal de groentes vervangen doe ik eigenlijk nooit het zou wel kunnen en stoofperen en appelmoes zelf maken is natuurlijk heerlijk als vervanger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak eens hete bliksem! Stamppot met appels.

Het beste is om goudrenetten met Dijkmans zoete appelen te mengen, maar zoete appelen zijn niet overal verkrijgbaar. Je kunt dus gewone fris zure nemen met een echt zure of een gewone appel. Schillen, klokhuis eruit en in partjes snijden, waarvan je de helft grof snijd en de andere helft in kleinere stukjes.

Een pan met aardappelen opzetten en na 10 min. koken de grof gesneden appel erbij doen. Laat alles nog eens 10 min. koken. Afgieten. Breng op smaak met zout, peper en azijn. Bak speklapjes uit en haal ze uit de pan.

Pel een ui, snijd in ringen en bak in het spekvet tot ze glazig zijn geworden. haal de ui uit de pan en bak nu de kleine appelblokjes met 2 el. honing in het spekvet.
Doe dit allemaal in de pan met aardappel/appelmengsel en stamp dit alles grof of fijn, net wat jij wilt.
Verdeel de stamppot over de borden en geef de speklapjes erbij.

Trouwens; zuurkoolstamp met stukjes appel, gehakte stukjes augurk, plakjes banaan, gebakken ui/paprikastukjes, rul gebakken gehakt, rozijntjes en een scheut gembersiroop, erdoor roeren en klaar. Mijn mannen vinden dit altijd heerlijk. Maar ja, is toch zuurkool hè.

Aardappel-kipsalade met fruit;

Aardappel mengen met kipfilet, (gebakken met peper en zout, in reepjes/blokjes) 4 plakken ananas,4 perzikhelften uit blik in blokjes snijden. van 1 eetl gembersiroop, 2 el. slasaus, 2 el. yoghurt, ½ el. kerrie, beetje suiker en citroensap een sausje roeren en dit met de rest v.d. ingrediënten vermengen en minstens 1 uur koel, afgedekt wegzetten. de salade voor het opdienen doorscheppen en garneren met in reepjes gesneden basilicumblaadjes.

Variatie; met gerookte kipfilet,½ blik abrikozenschijfjes,
en 4 fijngesneden ontpitte pruimen. De gember weglaten en de basilicum vervangen door peterselie. De salade bestrooien met gehakte (wal)nootjes.
amc
13 jaar geleden
Als het niet uitmaakt of het gezond is,
dan kun je toch alle soorten fruit heten bij aardappelen?
Fruit uit blik is altijd zoet en als je er van houdt altijd lekker.

mandarijnen
ananas
-Ananasschijven in blik (op sap of siroop)
Ananasblokjes in blik (op sap of siroop)
Ananasstukjes in blik (op sap of siroop)
Ananaspartjes in blik (op sap of siroop
Ananasmoes (op sap)
appels
appelmoes
tropische vruchten
Perziken
fruitcocktail op licht siroop
fruitcocktail op zware siroop
abrikozen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoofpeertjes, smaken heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk fruit, zolang jij het maar lekker vindt. Als je bang bent dat het te zoet is zou je er een beetje citroensap over kunnen druppelen.
Ik zou niet elke dag groente vervangen door blikfruit, maar het kan best af en toe.