Als ik een bitterkoekjes-appeltaart ga bakken, worden de bitterkoekjes dan wel zacht?

Ik maak altijd aparte appeltaarten en wil nu een laagje bitterkoekjes onderop leggen, maar vraag mij af of deze wel zacht worden. Ik ben bang dat ze slap en taai worden namelijk. Of moet ik het besprenkelen met amaretto of zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vet de ring van de springvorm in en sluit die om de bodem die belegd is met bakpapier. Beleg de bodem nu met bitterkoekjes die gedrenkt zijn in rum, amaretto of apricot brandy. Voor de crunch vind ik het lekker om een paar koekjes in kleine brokjes te knippen en door de vulling te mengen. Is ook erg lekker. Op deze manier worden ze op de bodem net zo zacht als ze in cake ook worden. Toegevoegd na 9 minuten: Je kunt trouwens ook prima de vorm gewoon met deeg bekleden en opstaande rand en verkruimelde bitterkoekjes over de bodem strooien. Daarna het appelmengsel van goudrenetten erover scheppen. Dan hoef je ze niet met alcohol te drenken/besprenkelen.

Zorgen dat er flink wat vocht uit de appels komt? Dan zullen de bitterkoekjes zacht blijven. Klinkt erg lekker trouwens, ik meld mij hierbij als vrijwillige keurder ;-)

Het vocht uit de appels zal de truck zeker doen maar het besprenkelen met amaretto lijkt me een veel lekkerdere oplossing! ;-) Oh en ik sluit me aan bij Hippo voor het keur/proefteam!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100