ik heb voor een recept eiwitpoeder nodig. Wie weet waar ik dat kan kopen en welk merk ik naar moet zoeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
26.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
let goed op de ingredienten lijst, sommige hebben veel toevoegingen met smaakjes en suikers.
Heb je puur eiwitpoeder nodig? of bijvoorbeeld vanillesmaak. Whey protein word vaak aangeraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eiwitpoeder voor icing/glazuur voor cupcakes;
http://cupcakesversieren.net/cupcake-icing/
Ritsuka
11 jaar geleden
dan moet je echt een eiwitpoeder hebben met zo min mogelijk toevoegingen, omdat er al suiker bij in komt.
Alvast eet smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn heel veel verschillende soorten en hangt af van het soort doelstelling dat je hebt. Ik gebruik zelf altijd de eiwitpoeder vergelijker van Fitness-Tools.nl(http://fitness-tools.nl/eiwitpoeder-kopen-eerst-vergelijken/). Daaronder staat ook een stuk informatieve tekst waardoor het voor mij makkelijk was welke soort poeder ik nodig had(ben fanatiek, dus isolaat).

Het beste antwoord

Buiten de gespecialiseerde winkels kan je het slecht kopen
althans niet in de supermarkt. De Tuinen heeeft het wel, maar bij ons is er bijv. niet zo'n winkel.
Ik bestel het zelf altijd bij www.deleukstetaartenshop.nl
omdat ik het vaak nodig heb bij het bakken van gebak.
Ik wacht tot ik meerder spulletjes nodig heb en bestel het dan mee. Dit omdat ik het anders zonde van de verzendkosten vindt.
Kijk op de site eens in de linker kolom bij webwinkel en klik dat aan. Zet in het zoekvenster dan 'ewitpoeder' en je ziet het staan.

Toegevoegd na 15 minuten:
Als je in de colom rechts kijkt bij; 'informatie over' zie je ook waar je het af kunt halen, ze hebben verschillende winkels maar ik weet niet waar jij woont dus....

Toegevoegd na 23 minuten:
100 gr. kost hier €2.95 en voor een keer icing maken heb je maar 10 gr. nodig. Ik zou dus als het alleen voor zoiets is, geen grote verpakkng kopen. Zo lang is het ook niet houdbaar.(ca. 6 weken)
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had gehoopt dat het ook in een supermarkt te koop zou zijn, omdat je er idd niet teveel van nodig bent vind ik het ook jammer om op internet te bestellen.
amc
11 jaar geleden
Helaas schijnt het niet in de supermarkt te koop te zijn. In elk geval hier niet en als ik op div. fora kijk, is dit overal zo.
Ik bak nogal veel en daarom bestel ik alles tegelijk en dan betaal je maar één keer verzendkosten en heb je alles in huis. Maar inderdaad, als je alleen voor eiwitpoeder moet bestellen is het te duur geworden.

Andere antwoorden (4)

Dit eiwitpoeder van Wilton is ideaal voor het stabiliseren van botercreme of in combinatie met glazuur.
Zie link voor adres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens google zou je het bij de Tuinen kunnen proberen, is er in ieder winkelcentrum wel een van.
Of reformwinkel misschien
anneliez
11 jaar geleden
Er zijn talloze soorten eiwitpoeder, bijvoorbeeld van melk (wei), soja, hennep, aardappel, rijst, erwten. Er zijn talloze merken. Je kan het op allerlei plekken kopen, zoals De Tuinen, DA, sommige biologische/natuurvoedingswinkels.

Welke soort en welk merk je kiest, is afhankelijk van wat je zelf wilt. Er is wel een klein verschil in smaak, soms een verschil in kleur, een verschil in voedingswaarden, en een groot verschil in prijs tussen verschillende soorten. Maar als er in een recept eiwitpoeder nodig is, is het vaak alleen om te zorgen dat je meer eiwit binnen krijgt met dat gerecht, en maakt het niet uit welke soort je koopt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er zijn overigens twee betekenissen van het woord eiwit, en het is ook daarvan afhankelijk wat voor poeder je nodig hebt.
Vaak wordt proteïne bedoeld, een van de energieleveranciers (naast koolhydraten en vetten), in dat geval is bovenstaand antwoord van toepassing.
Soms wordt ook letterlijk ei-wit bedoeld, dus het wit van ei, wat wel eens gebruikt wordt bij bakken. In dat geval heb je dus poeder nodig dat specifiek van ei gemaakt is. Waar je die kan kopen (afgezien van online), weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat me ook niet zo zeer om wat voor merk het is, maar het is makkelijker zoeken als ik weet wat voor merk ik moet zoeken vandaar. Het is voor icing maken
http://cupcakesversieren.net/cupcake-icing/
Eiwitpoeder van Funcakes kun je op onderstaande link kopen.

http://www.spullenvoorjetaart.nl/checkout/cart/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.spullenvoorjetaart.nl/catalogsearch/result/?q=eiwitpoeder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had gehoopt dat het ook in een supermarkt te koop zou zijn, omdat je er idd niet teveel van nodig bent vind ik het ook jammer om op internet te bestellen.