Het brood ben ik zat. Wat is lekker als lunch mee naar school?

ik lust geen brood(of ik moet het heel dik beleggen).

Toegevoegd na 1 week:
Heel erg bedankt allemaal, ik had vandaag een slaatje mee van de albert heijn erg lekker en zeker aan te raden (had er een cracker bij om mee te dippen :P)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2K

Het beste antwoord

Ga zo door. Met dik beleggen, bedoel ik. Sommige voedingsmiddelen zijn nogal over het paard getild qua gezondheid en daar horen fruit en brood onder. Met een peer krijg je driemaal zoveel vezels binnen als met een volkoren boterham, als voorbeeld om te relativeren.

Met een gebakken ei met spek op een klein boterhammetje en een stukje fruit heb je een uitstekend ontbijt. Je kunt die boterham eventueel weglaten en zelfs vervangen door een tweede ei als je eetlust groot is. Niks mis mee voor je gezondheid. Koolhydraten, waar brood vooral uit bestaat, heb je strikt genomen voor je gezondheid niet nodig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als lunch om mee te nemen kunnen gebakken of gekookte eieren prima. Bij gekookte eieren zou ik een plak ham om een ei rollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, brood is qua voedingswaarde overschat en dikmaker nr. 1.

Andere antwoorden (13)

Een cracker mischien werkt bij mij altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peperkoek, peijnenburg dubbelop is erg lekker, gezond en ook nog eens vullend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Maar volgens mij best veel suiker, dus niet te vaak.
Je kunt bijv. sultana of andere crackers meenemen. Of een appeltje ofzo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak thuis een heerlijke maaltijdsalade klaar.

Of een muesli maaltijd reep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet in een plastic doosje? Dan die mueslireep. Of is er iets lekkers in de kantine? Een vlaflip of zo?
Geld en dan koop je wat op school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Hartstikke duur en meestal zijn er alleen maar gefrituurde dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer zo'n iPhone- antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@harmonika: Hahaha!
Appeltjes met kaneel en suiker.(in partjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op is maar voor een keertje in de week : Stap 1 je pakt 2 euro. Stap 2 Je loopt naar de snoepautomaat. 3 Je toetst het nummer in van iets lekkers en HOPPA! Je hebt iets te eten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies dan eens voor Turks brood, heerlijk brood met zaadjes wat je dik kan beleggen met zowel zoet als hartig beleg. Of misschien vind je roggebrood wel lekker (met kaas of spek). Als je dit allemaal niks vindt, kun je ook nog voor krentebollen kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je zoet of hartig?
Zoet:
Een goedgevulde yoghurt met stukken fruit (o.a. banaan, aardbeitjes en druiven smaken heerlijk zoet), en wat zonnebloemzaden en pompoenpitten.
Hartig:
een maaltijdsalade met o.a. paprika, feta, tomaten en wat bladsla en een handvol pitten (zonnebloem, pijnboom of pompoen enz.) met een schep mosterd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekkere vruchtensalade,
Een ham/kaascroissant,
Een uienkruier,
Een bakje pastasalade,
Een punt Quiche.

Kipwraps;
Bak kipfiletreepjes in wat hete olie samen met reepjes paprika,knoflook,ui, courgette en flink wat sesamzaad.
Roerbak tot alles gaar is en doe er wat sojasaus door en een flinke lepel pindakaas. Laat afkoelen en bewaar in de koelkast. Schep de vulling met verse veldslablaadjes of koriander op een wrap( of naanbrood, roti, koude flensjes etc. en rol ze op. Steek vast met een cocktailprikker.

Pitabroodje gevuld met reepjes gare (of gerookte) kipfilet,
gemengd met gehakte, gedroogde abrikozen, peterselie en reepjes sla. Gebruik wat Griekse yoghurt om alles te binden.

Was grote bladeren sla en droog ze. Doe er een dunne plak gerookte zalm op met in het midden een beetje romige mierikswortelsaus. Rol het blad in zijn natuurlijke richting om de vulling en maak vast met een cocktailprikker

Maak ze de avond van tevoren en wikkel ze in vetvrij papier of plasticfolie voor je ze in een plastic zakje of lunchbox doet.
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Dat is zo`n half stokbrood dat iets breder is en belegd met uienringen, kaas en soms plakjes tomaar erop en dan gekruid met Italiaanse kruiden of alleen gemalen peper. Ze liggen vaak kant en klaar bij de broodafdeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woow nice!! Lekkere en makkelijke recepten, heb je er hier nog meer van? ++
amc
13 jaar geleden
Zoveel ! Ik kook al heel wat jaartjes en we houden hier van lekkere hapjes. Kijk maar eens bij eerder gestelde vragen m.b.t. koken en recepten, ik heb daar vaak recepten bij gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt!
sucuk en peynir (turkse worst en feta)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verse fruitsalade met bijvoorbeeld stukjes meloen, druiven, aardbeien, mango en ananas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een muesli reep is erg lekker en ik ben zelf fan van een aardbeien muesli reep mmm lekker en gezond