Wat is nou een lekker gerecht dat bijna geen tijd kost?

Ik moet vanavond koken en ik ben nog niet zo ervaren...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor drie personen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst spekjes bakken , hoeft geen olie in de pan want zit al vet in spekjes! Minuut of 7 bakken, halfhoog vuur, af en toe omdraaien. Kook spaghetti, gooi verse of diepvries spinazie bij spekjes en voeg roomkaas toe, bijv. Boursin. Meng door elkaar of serveer apart. Je kunt ook nog wat prei toevoegen. Die was je, haal buitenste blad eraf snijd je in ringen, en voeg je na 5 minuten bij de spek, voor de spinazie. Even door elkaar roeren en paar minuten op laag vuur. Ps. Geraspte kaas kan ook , naderhand erover, of erdoorheen roeren! Check een spekblokje voordat je de rest bijvoegt. Het moet bijna gereed zijn alvorens de andere ingrediënten bij te voegen. Bon apetit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor hoeveel personen? En wat vind je lekker? En wat voor spullen heb je in huis?

Antwoorden (14)

Wat wij vaak maken als er iets snels en lekker op tafel moet komen is kip wraps, je koopt genoeg kip je bakt dit, gooit de wraps in de magnetron en je zet groente appart op tafel+sauzen. Iedereen knutselt zelf wat die lekker vind en jij bent binnen een kwartier klaar :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Friet is lekker en pannenkoeken ook. Beide zo klaar.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Visschotel. Makkelijk te maken.
Kabeljouwfilet 5 min bakken met peper en zout.
Uien bakken en gepelde tomaten toevoegen (stukjes maken)
In ovenschaal doen, geraspte jaas erover en 40 minuten in oven a 200 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met oven broden hun je best veel.
Je kan een stokbrood voor dat hij in de oven gaat kruiden boter op doen fan smelt het er in.
Het is egt heerlijk.
Maar je kan ook soep of en ei maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasta met uitgebakken spekjes, roomkaas of geraspte kaas en spinazie er doorheen geroerd! Snel en lekker. Snij er wat komkommer bij als bijgerecht . Ook geliefd bij kinderen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel: rijst koken, kipfilets bakken met wat zout en peper en kerriepoeder, een pot erwten opwarmen, en de gebakken kip met de uitgelekte rijst en erwten opdienen met kerriesaus uit een flesje ;p
(Dit recept is ook erg lekker met bakbanaan ipv kip, maar kip is makkelijker te verkrijgen.)
Of: gehakt bakken (vegetarisch of gewoon), een zak macaronigroenten erdoor plus een zakje macaronimix of een blik tomatenpuree en een flinke hoeveelheid kruiden als 'Italiaanse kruidenmix', tijdje laten pruttelen, intussen macaroni koken en afgieten, alles door elkaar, opdienen met een beetje raspkaas. (Goedkopere variant: zelf de groente snijden: champignons snijden en bakken, uien snijden en erbij, paprika snijden en erbij, tomaten snijden en erbij en verder alles wat je lekker lijkt, plus gehakt, kruiden(mix) en natuurlijk de pasta).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinese of indische rijsttafel bestellen of halen.
Thuis in bakjes/schaaltjes doen.
Verwarmen in de magnetron en serveren.
Is erg lekker en kost je weinig tijd (alleen opwarmen).

Wil je toch zelf koken, dan zou ik "kippenprut" maken.
Bak kleine stukjes kipfilet, champignons, ui en paprika.
Lekker kruiden met knoflookpoeder en kerrie, zout, peper.
Kant en klaar sausjes (kerriesaus, satesaus).
Rijst en/of friet erbij en simpel, snel en lekker.

Succes, laat eens weten wat het geworden is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinees stoofpannetje.
je snijd een paprika en 2 uien in stukjes, bak ze even in een pan, intussen ga je paksoi snijden en chitiake, dat zijn van die paddestoelen.
je snijd 2 zalmfilet in stukjes, doe die bij de paprika en uien bakken, dan doe je er knoflook, gember en ketjap door, en op het laatst de paksoi en chiitake, want die zijn heel snel gaar.
En natuurlijk zout en peper.
Rijst erbij koken klaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het kan ook met kip of ander vlees wat snel gaar is, je kunt het zelfs combineren, zalm en kip, ook erg lekker.
Er kan eigenlijk alles in van vlees of vis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de gourmetplaat of steengrill op tafel! Zet er voor elk wat wils bij op tafel, stukjes courgette, paprika, uitjes en wat stukjes tofu, vis of vlees.
Feestelijk maaltje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoerenspaghetti, oftewel spaghetti alla putanesca.

Ingredienten
4 el olijfolie
1 sp. peper
6 ansjovisjes, gehakt
2 teentjes knoflook, gehakt
450 gram tomaten, ontveld en fijngesneden
100 gram zwarte olijven, fijngesneden
1 tl kappertjes
350 gram spaghetti, gekookt
1 el fijngehakte peterselie
wat vers geraspte parmezaanse kaas

Bereiding
Pasta gaar koken.

Verhit wat olijfolie in pan en voeg spaanse peper, ansjovis en knoflook toe, zachtjes bakken voor 30 seconden daarbij de ansjovis fijndrukken en knoflook niet laten verbranden.

Voeg dan de tomaten, olijven en kappertjes toe, breng aan het pruttelen en zet dan lager en laat ca. 5 min. pruttelen.

Voeg pasta toe aan saus en meng goed. Bestrooien met peterselie en parmezaan.

Meteen serveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt lekker! en de naam is ook ..eh goed :)
Gebakken trapleuningen met spring over den hert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel snel en super lekker is Pasta met Ricotta-,spinazie- & hamsaus.

Ingrediënten voor 4 personen:
* 225 g deelblokjes bladspinazie uit de vriezer(is een half pak),ontdooid,
* 1 plak gekookte ham (vleeswaren) van 100 g,in blokjes,
* 400 g pasta (tagliatelle,spaghetti of pappardelle),
* zout,
* 1 theelepel + 1 eetlepel olijfolie,
* 1 eetlepel bloem,
* 150 ml slagroom,
* 250 ml groentebouillon ( gewoon van een blokje),
* 150 g ricotta (= verse kaas),
* versgemalen zwarte peper,
* schepje suiker,
* verse oregano voor de garnering.

Kook de pasta in ruim,gezouten,water volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Verhit terwijl de pasta kookt 1 theel olijfolie in een bakpan en bak hierin de hamblokjes,al omscheppend,knapperig,schep ze uit de pan en bewaar voor later.
Doe in dezelfde pan 1 eetl olijfolie,verhit deze,roer de bloem erdoor,laat op een laag vuur,al roerend,even bakken en blus af met de slagroom en de groentebouillon.
Breng aan de kook en laat onder voortdurend roeren 1-2 minuutjes koken,haal de pan van het vuur.
Roer er nu de ricotta door en breng op smaak met versgemalen peper,wat zout en de suiker.
Druk de spinazie een beetje uit en schep deze,samen met de hamblokjes door de saus.
Giet de,inmiddels gare,pasta af en schep deze door de saus.
Verdeel de pasta over 4 diepe borden en bestrooi met wat verse oregano.
Lekker met wat versgeraspte parmezaanse kaas en een frisse salade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik weinig tijd heb maak ik Chili con carne. ca. 3 pers.

Laat een pot of blik bruine bonen uitlekken boven een zeef.
Bak ca. 300 gr. gehakt rul
Uit de pan halen.
Bak 3 gesneden uien aan en doe er 2 kleingesneden paprika's bij. 5 min zachtjes bakken.
Gehakt er weer bij doen.
De uitgelekte (en evt afgespoelde bonen ) erbij doen en goed doorwarmen.
Een half potje Chilisaus erdoorroeren, maar dat kun je ook later erbij doen op de borden
Klaar!
Lekker is om er salade bij te serveren.
Succes vanavond, wat je ook kiest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijke macaroni;

Zet een grote pan met licht gezouten water op en zodra het kookt doe je er elleboogjesmacaroni in en een scheutje olie zodat hij niet plakt. Even doorroeren en zodra hij kookt het vuur lager zetten en zachtje laten borrelen totdat hij gaar is. Ca 8-11 min. (staat op de verpakking v.d. pasta hoelang).

Doe 4 eieren in een mok en klop ze met een vork door elkaar.Bak ze dan in een anti-aanbak koekenpan met wat boter als roerei.
Haal uit de pan en bak nu 1 pond rundergehakt rul en los.
Snijd ondertussen 1 prei in ringetjes en 4 bierworstjes in stukjes. Bak dit mee met het gehakt, doe de eieren erbij en op het laatst 3 kleine blikjes tomatenpuree met een beetje water totdat het een saus is.
Laat even doorkoken, voeg dan de uitgelekte macaroni toe, schep alles door elkaar en klaar is de macaroni.
Lekker met wat geraspte kaas erover als het op het bord ligt.
amc