Hoe krijg ik alléén 't zwarte laagje van een aangebrande schnitzel er af?

Alleen de (half)verkoolde resten, dus. Niet het vlees eronder wat nog goed is. Er af peuteren of met een mes er af schrapen lukt eigenlijk niet of er blijft dan niks over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL. Volgende keer erbij blijven en vaak keren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stond er naast te lezen en opeens rook ik 'm aanbranden!

Het beste antwoord

Ik zou het helemaal weggooien... Het is niet alleen het zwart wat niet goed is, maar ook de sappen waar cyclische aromaten in zitten door de verbranding... Het is behoorlijk carcinogeen, niet eten...

Gewoon weer opnieuw beginnen en beter opletten is veel gezonder... Neem geen risico, dit is te vermijden en doe dat dan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eens met Xinix, wegmikken.
En leren om ze goed te bakken. Voldoende olie én boter mengen (5 mm moet er in de pan staan), niet te hoge vlam, vaak keren.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5mm??
http://thepassionatecook.typepad.com/thepassionatecook/2005/07/wiener_schnitze.html
AWM
14 jaar geleden
Ja, precies, die website: "Heat some oil in a pan, about 5 mm high, add some butter taking care not to burn it,....."
AWM
14 jaar geleden
Ja, en ook een tweehonderdste meter.
Het is een meester-schnitzelbakker die het zegt, dus wie ben ik?
Ik moet bekennen dat ik ook altijd te weinig gebruik, en dus veel schnitzels cremeer :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Een krokant laagje paneermeel om de schnitzel is wel lekker, maar eigenlijk ook het meest ongezonde. Dit laagje heeft zich volgezogen met vet. Dus als je dit eraf haalt, is dit eigenlijk gezonder.
Vlees dat echt verbrand is, is uiteraard erg ongezond, maar in het geval van de schnitzel gaat dit niet op. Het is alleen het paneerlaagje dat verbrand is.
Als je toch liever iets van het paneerlaagje om je schnitzel wilt behouden, kun je proberen met een mes met fijne kartels het verbrande gedeelte er af te schrapen. Let wel op dat alles dat verkoold is er ook echt af is, want dit is ongezond.