Wat is een vervanger van paprika

Wij lusten echt geen paprika of knoflook. Dan valt er heel veel weg. Hoe kun je een goulash maken zonder deze ingredienten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
23.3K

Het beste antwoord

Je kunt geen 'echte' goulash maken zonder paprika en knoflook. Het is een maaltijdsoep waarin de belangrijkste ingrediënten zijn: varkens- of schapenvlees, verse rode paprika's, uien, verse knoflook, aardappelen, pittig paprikapoeder, boontjes, wortelen, bouillon (van te voren gemaakt van de botten van varken of schaap met daarbij diverse kruiden) en een aantal specerijen zijn. Het wordt bereid in een grote ketel boven houtvuur en nadat in volgorde alle ingrediënten zijn toegevoegd, laat men dit vervolgens de rest van de dag boven het vuur langzaam garen. Soms even omroeren. Met brood of aardappelen en eventueel sla.

Je kunt paprika weglaten en andere pittige kruiden gebruiken, zoals groene of rode (spaanse) peper. Dat zijn andere vormen van dezelfde soort. Of voor de vorm een andere groente zoals tomaat of courgette.

Knoflook kan je ook vervangen door andere look soorten, maar of je die dan wel lekker vindt vraag ik me af.

Je krijgt hoe dan ook een andere smaak, wat niet betekent dat het niet lekker is. Je zult dus een eigen variant moeten bedenken waarbij je eerst deze ingrediënten weg laat en vervangt door hele andere.

Toegevoegd na 46 seconden:
NB. Als je wel paprikapoeder kan gebruiken en knoflookpoeder, dan kom je ook een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tomaat gebruiken ipv paprika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vervanger voor paprika kan inderdaad tomaat zijn. Voor knoflook kan je andere kruiden nemen, zoals bieslook bijvoorbeeld.