hoe maak ik lekkere appel pannekoeken

ik heb mijn dochter omdat ze klaar is met de cito toetsen belooft om appel pannekoeken te maken, alleen de vorige keer lukt dit helemaal niet, hoe maak ik ze wel goed, en welke ingredienten heb ik nodig (ik ben een man met weinig bak en kookervaring dus aub niet te moeilijk)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en... is het gisteren nog gelukt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker, ze smaakte prima

Het beste antwoord

Maak gewoon normaal beslag, kan ook met zo'n shaker ofzo en schil een appel en dan met maak je met een kaasschaaf hele dunne plakken. Ik zou eerst het klokhuis eruit halen en dan horizontaal doormidden snijden en dan van de twee helften plakken snijden dan heb je lekker grote rondjes appel.
Pannenkoekbeslag in de pan doen en dan de plakken op het beslag leggen en dan als het beslag droog is op de bovenkant ook de andere kant nog even bakken. ( eigenlijk gewoon zoals een normale pannenkoek bakken ) Daarna als het klaar is nog even wat kaneel en citroensap erover heen en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

kant-en-klaar pannekoeken mix aanmaken. Klontje boter in de pan laten smelten. Goed verspreiden. Beslag in de pan, goed verspreiden. Schijfjes appel dopen in beslag mix en op de nog natte pannekoek leggen.
Bakken totdat de bovenkant droog wordt. Pannekoek omdraaien, even doorbakken en klaar.

Lekker met vloeibare stroop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe is, pannekoek bakken op een bord leggen schijfjes appel erover en dan weer een pannekoek erop.
Zo ga je door tot je een hele stapel heb.
Dan zet ik alles even in de magnetron en snij het aan als een taart.

Alle problemen van het omgooien van pannekoeken met stukjesappel( daar heb ik ook altijd moeite mee) verleden tijd.

Dit kan je overigens ook doen met andere vullingen zoals kaas,banaan, spek (deze wel even apart bakken voor je het er tussen doet)

Ik ben hier mee begonnen met kinderfeestjes, zo kon ik van te voren alles bakken en konden de kinderen tegelijk pannenkoeken eten, maar nu bak ik ze altijd zo.

Voor de pannenkoeken zelf koop je pannekoeken meel in de supermarkt, waar je alleen water, of melk en eieren aan toe moet voegen, hoe je daar pannekoeken van moet maken staat op het pak

Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goudreinetten gebruiken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken je budget niet, maar je kunt natuurlijk ook zeggen: "lieverd, omdat het de vorige keer mislukt was en ik er zeker van wil zijn dat je - nu je zo hard aan je cito hebt gewerkt - lekkere appelpannenkoeken kunt eten gaan we vanavond lekker samen uit eten naar een pannenkoekenrestaurant!"

Een appelpannenkoek kost doorgaans minder dan een tientje, dus best goedkoop uit eten toch? En het scheelt stress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
creatief +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad creatief, alleen het ging mijn dochter ook om het zelf bakken, is wel gelukt trouwens
250 gr. bloem,
½ liter melk,
50 gr. suiker,
80 gr. boter of olie om in te bakken,
4 eieren,
4 goudreinetten,
zout,
suiker en kaneel.

Neem een ruime kom en leg er een zeef op. Doe de bloem in de zeef en zeef het in de kom.
Giet er de helft van de melk in en klop hiervan een dik beslag. Voeg er 4 eieren, 50 gr. suiker en de rest van de melk aan toe. Klop tot je een dik vloeibaar beslag hebt. Laat dit nu 15 min. rusten.

Schil intussen de appels en bor het klokkenhuis eruit. Snijd ze nu in ½ cm. dikke schijven.
Neem een klontje boter (of een scheutje olie) en smelt dit
in een koekenpan. Leg er 3-4 appelschijven in en giet er een deel beslag over, laat dit uitvloeien door de pan te draaien, zodat de bodem bedekt is. Bak de panenkoek nu op een laag vuur tot de onderkant goudbruin is en de bovenkant bijna droog is. Laat de pannenkoek nu op een plat deksel of groot plat bord glijden en zet de koekenpan er onderste boven op. Keer nu beiden tegelijk om zodat de pannenkoek weer op het vuur staat en het bord of deksel erbovenop ligt. Leg nog een klontje boter op de pannenkoek en bak deze nu ook aan de andere kant goudbruin.
Intussen heb je een pan met heet water opgezet en hirop ligt een groot plat bord met daarop een omgekeerd schoteltje. De pannenkoek kan je nu op het warme bord leggen en de volgende bakken. Het schoteltje in het midden onder de klare pannenkoeken hoeft niet persé, maar het lijkt nu echt een stapel !
Bestrooi de pannenkoeken met suiker en kaneel.
amc
13 jaar geleden
Appelpannenkoeken.

Benodigdheden:

1 pak Koopmans Pannenkoeken Scharrelei.
700 ml water
4 friszure appels
100 g suiker
1 el kaneel

Bereidingswijze

1 Maak het beslag volgens de bereidingswijze op het pak pannenkoekenmix.

2 Schil de appels en verwijder het klokhuis. Snijd de appels in dunne ringen.

3 Verhit een klontje boter of een scheutje olie in een koekenpan. Giet wat beslag in de pan en leg de appelringen op het beslag.

4 Bak de pannenkoek op een laag vuur tot het beslag is gestold. Neem de pannenkoek uit de pan en leg deze op een bord.

5 Vet de pan opnieuw in met boter of olie. Bak de pannenkoek aan de andere zijde goudbruin.

6 Serveer de pannenkoeken met suiker en eventueel wat kaneel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon pannenkoek bakken met kleine warme appel stukjes met kaneel erbij.