Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lust de chefkok alle menu`s die hij zelf klaar maakt?

Of zijn er ook dingen die hij niet lust?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee een chefkok lust niet alles, Ik ben er namelijk zelf een. Bijvoorbeeld ganzenlever daar houd ik absoluut niet van. Maar ik weet precies hoe ik het moet bereiden en hoe het moet smaken. Je moet namelijk in dit vak alles proeven. Ook al weet je bijvoorbaat al dat het niet in je smaak ligt. Als kleine jongen waren er een hoop dingen die ik niet wou eten, maar na 8 jaar opleiding, werkervaring en heel veel proeven ga je de producten anders bekijken en krijg je een totaal andere smaakbelevenis. Ik zeg: blijf proeven, je weet niet wat je mist.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ik denk dat een chefkok kookt naar de wens van zijn gasten,
hij zal alles proeven en op waarde kunnen schatten maar of hij het allemaal erg lekker vind...
ieders smaak is anders
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, stel dat hij pertinent geen asperges lust. Maar zal hij doch moeten klaarmaken, als het op het menukaart staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een chef kok kookt allen dingen die hij zelf eet. Van een echte chef kok wordt verwacht dat hij alles proeft. Het is wel zo dat hij dingens minder graag eet, maar wat hij zelf niet lust , zal hij niet snel op een kaart zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik wel eens kijk naar de kookprogramma's van Herman de Blijker en Gordon Ramsey dan wordt er bedroevend weinig geproefd door sommige chef koks. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je de sterren van de hemel wilt komen, maar het niet zelf lust. Hoe kan je dan beoordelen of het goed is? Een Chef hoort achter zijn product te staan.

Ik vrees dat het antwoord op je vraag soms "nee" is, maar dat de kwaliteit van het restaurant dan ook niet hoog is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Hij kookt voor de gasten en als die iets willen wat hij/zij niet lust zal hij/zij dat toch moeten klaarmaken.
Het zal wel zo zijn dat iets wat hij wel lust natuurlijk beter zal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk vind je het ene lekkerder dan het ander. Een muzikant speelt soms ook muziek die hij of zij niet helemaal kan waarderen. Wat je het mooi of lekker vindt gaat het wel beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben kok in een klein restaurantje, het is wel eens waar een bijbaantje. Maar als ik in de keuken sta ben ik de 'baas'. En ik hou zeker niet van alle recepten die er in staan. Maar de gasten houden heel erg van een bepaald recept. Dus maak ik het op de manier zoals zij het lekker vinden en zij het graag willen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén echte/goede chefkok zal alles klaar maken waar de klant om vraagt. Los van het feit of dit nu wel of niet op de menukaart staat...

De vraag, of dat hij dit nu wel of niet lust is ondergeschikt aan de wens van de consument. Hier komt bij dat ik me zo'n programma kan herinneren van 'Herman den Blijker', waarin een potentiële chefkok erg ver kwam, terwijl deze allergies was voor zo'n beetje alle soorten vis. En ondanks dat hij dit niet kon proeven bracht hij het geheel 'vis' smaaktechnisch toch op een gewenst niveau...

Er zullen ongetwijfelt dingen zijn die een chefkok niet lust. Of die bij het proeven tot heel vervelende gebeurtenissen kan leiden. Echter zal op basis met hetgeen de chefkok wel lust. Ook datgene dat hij niet proeft tot een gewenst resultaat leiden op basis van de ervaring die hij/zij heeft...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je vertellen dat ik alles proef wat ik kook
Er is een verschil tussen proeven en eten
En als ik het echt niet lust dan roep ik een collega er bij
Maar er is een groot verschil tussen eten en proeven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. smaken verschillen. Je moet het wel klaarmaken misschien lust iemand anders het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Ton,

Wat zou je zelf doen als je chefkok zou zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit ervaring, nee! Zelf vind ik orgaanvlees niet bijzonder, evenals het maken van bloedworst en bij het schoonmaken van de vis rode poon, heb ik absoluut geen trek meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding