is er appeltaart zonder suiker noch boter?

..; liefst een soort strudel maar zonder suiker en boter (dus ook geen andere vetstoffen of slechts heel beperkt). geen kunstsuiker ook, wel bv. gerstenmout of dergelijke.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

in plaats van de bladerdeeg kan je diepvries loempiavellen gebruiken.
Deze zijn te koop bij AH, de Vomar, Dekamarkt of bij de toko.
Deze bevatten alleen maar bloem en water.

Ik maak wel eens een snelle mini strudel door blokjes appel + kaneelpoeder + rozijnen in een loempiavelletje te rollen. Dan in de oven op 200 graden tot het bruin is. Heerlijk met vanille ijs (light slagroomijs)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat ik je heel erg kan aanbevelen, als je bij je afvallen zo'n zin hebt in appeltaart :

Smelt een paar goudreinetten in een bodempje water met wat kaneel, en maak er een 'chunky' appelmoes van. Kook, als je dat lekker vindt, wat rozijnen mee.

Klop een paar eiwitten met een zakje vanillesuiker helemaal stijf, en bedek hier de appelmoes mee in een ovenschaal.

Dan in de oven (150 graden) tot het eiwit goudkleurig is geworden.

Al moet je het uit een schaaltje lepelen, en kan je het niet in punten snijden : zonder meel, boter en suiker is dit een calorie-arme, heel gezonde ''appeltaart".

(Strudel is met bladerdeeg : heeft nóg meer calorieen dan een 'gewoon' meel/boter/eieren-beslag!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ipv boter kwark gebruiken en in plaats van suiker
appeldiksap of honing om iets te zoeten. Dan geen goudrenetten gebruiken maar een zoetzure soort appel.
amc
13 jaar geleden
Ik zag hier ook een licht recept,zonder boter.Misschien moet je de suiker gewoon weglaten?
http://www.de-bakkerij.nl/Eierkoeken_8_stuks?count=6