Wat is een goed alternatief voor savooiekool?

Ik wil een recept (een curry) maken waar savooiekool een belangrijk onderdeel van uitmaakt, alleen zijn deze in de drie supermarkten en groentenboer niet verkrijgbaar. Kan ik een andere kool gebruiken, of is de smaak van savooiekool zo specifiek dat het een heel ander gerecht wordt?

Toegevoegd na 42 seconden:
In de drie supermarkten en groentenboer die ik bezocht heb is wat ik hierboven bedoel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een groene spitskool is ook lekker hoor. Maar als ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik paksoi nemen. Zo lekker en sappig! Die is echter snel klaar dus die doe je er pas op het laatst bij en laat hem bijv. de laatste 5 min. als je de mango erin doet bij de groenten, afgedekt staan. De stelen van de paksoi kunnen iets eerder. maar het groene blad (gesneden) pas op het laatst. Toegevoegd na 2 minuten: Savooiekool heeft een uitgesproken smaak, die is niet met een andere kool te vergelijken. Met elke andere kool zal het dus niet smaken zoals met savooikool, maar in combi met de ingrediënten van jouw recept, zal paksoi ook zeker heel lekker zijn.

Witte kool, spitskool, chinese kool. Kan allemaal. Toegevoegd na 1 minuut: En groene kool.

Spitskool is qua smaak (niet de kleur) bijna hetzelfde en ook vrij zacht van smaak. Zelf zou ik deze half om half verwerken in de curry met Chinese/groene kool. Lijkt me wel lekker recept overigens haha, is het geheim of mogen we hier ook alvast "meegenieten of proberen te maken? ;) Succes!

Wat ook zeer lekker is en een manier om kinderen die dingen te doen eten zonder dat ze het weten: spruitjes. Mijn kleinkinderen lusten ze niet maar als ik ze in een curry verwerk dan vinden ze die "groene balletjes" plots wel lekker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100