Wat is goedkoper koekjes bakken of kopen en wat voor soort koeken kun je zelf bakken makkelijk en goedkoop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.6K

Antwoorden (5)

kopen is goedkoper want als je zandkoekjes wilt maken, dan heb je al bloem nodig en margarine en je zit met je stroom voor de oven etc.
maar ik vind koekjes zelf bakken enorm gezellig.
je huis ruikt zo lekker en krijg er altijd een goed gevoel bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat voor koekjes je maakt & koopt.
Maar als ik de prijzen zie van bepaalde koeken bij de AH, dan denk ik dat kopen goedkoper is.
Als je wel zelf koekjes wil maken(wat wel erg lekker is), kijk dan naar zanddeegkoekjes, die zijn erg lekker en makkelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pak biscuits of lange vingers hoeft nog geen 50 cent te kosten. Daar kan je het niet zelf voor maken.

Als je zelf gaat bakken, zijn hier veel recepten te vinden:
http://www.koekjesbakken.com

Toegevoegd na 3 minuten:
Een erg mzakkelijk recept is trouwens "1,2,3 en een eitje":

- 100 gr. suiker
- 200 gr. boter/margarine
- 300 gr. bloem
- een eitje

Kneden, koejes vormen, en 30-40 minuten op 170 graden.
bamibal
13 jaar geleden
Zo goedkoop als de goedkoopste biscuitjes uit de supermarkt maak je ze niet, wel een stuk lekkerder en niet moeilijk te maken:

Kaneelkoekjes
Voor ca. 40 stuks:
250 g bloem
100 g witte basterdsuiker
1 eetlepel kaneel
1 ei
125 g boter, in kleine stukjes

Meng in een kom of in de keukenmachine de bloem met een snufje zout, de suiker, het kaneel, het ei en de boter tot een soepel deeg. Voeg eventueel 1-2 eetlepels koud water toe.

Rol het deeg uit tot een dunne lap en steek er met een uitsteekvormpje of glas koekjes uit. Leg de koekjes op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ze in een voorverwarmde oven van 175 °C in ca. 10 minuten mooi bruin en gaar. Laat ze op een rooster afkoelen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koekjes kopen is vaak goedkoper vooral als je bijv. Euroshopper ass. bij AH neemt of andere budget koekjes.
Er is echter ietss dat ze missen en dat is versheid. Ze zijn alleen door toevoegingen langer knapperiger, sappiger ed. gemaakt, maar liggen vaak al lang in de schappen.
Er gaat niets boven vers gebakken koekjes zonder additieven. Zelf bakken hoeft echt niet duur te zijn en je krijgt de heerlijke geur door je huis er gratis bij!
Hier volgt een makkelijk goedkoop recept;

Kokoskoekjes;

250 gr.suiker,
125 gr. geraspte kokos,
wit van 2 eieren.

Oven voorverwarmen op 190 C.
Bakblik beleggen met bakpapier.
Klop het eiwit stijf, voeg de suiker toe en klop opnieuw stijf. ( gebruik de mixer en een SCHONE kom, zelfs een restje eigeel of vet verhindert stijf worden nl.)
Roer nu met een lepel de kokos door het stijve eimengsel.
Het deeg moet tamelijk vast zijn. Je kunt het deeg evtl iets verwarmen tijdens het roeren door de kom even boven een pan met warm water te hangen, wel blijven roeren.
Leg nu met een lepel kleine bergjes deeg op het bakpapier
Bak de koekjes nu in 15-20 min. tot ze goudgeel gekleurd zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is trouwens ook lekker door velletjes of rondjes ouwel ( een soort eetpapier dat smelt op je tong) te leggen op het bakblik en daar bergjes op te deponeren. Ouwel koop je ook bij de bakproducten in de super.
amc