is het mogelijk om zelf gevulden koeken te maken ?

en hoe worden ze gemaakt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Ja hoor, deze zijn echt heerlijk;

Je hebt nodig;(8 stuks)

240 g. bloem,
120 g. basterdsuiker,
180 g. boter,
klein beetje zout,
1 ei,
250 g. amandelspijs,
½ ei,
8 amandelen.

Doe de bloem, suiker,zout en ½ ei in een kom.
Snijd de boter in kleine stukjes, zorg dat je koude handen hebt en kneed alles snel door en maak er een bal van.
Bestuif het aanrecht met bloem ( zodat het deeg niet vastplakt) en leg hier de deeg bal op.Bestuif het deeg en de deegroller met wat bloem en rol het uit tot een plak van 1-3 cm. dik. Steek hier nu 16 rondjes uit met een glas dat een doorsnee van 10 cm heeft. Neem nu de helft van het andere ei en prak dit met een vork door de amandelspijs. Hierdoor wordt het wat slapper.
Verdeel de spijs over 8 rondjes en houd de randen van het deeg vrij. Hierop leg je de andere 8 rondjes en druk de randjes rondom goed dicht. Leg 1 amandel in het midden en bestrijk de rondjes dan met de rest van het losgeklopte ei. Zet het bakblik in een voorverwarmde oven van 170 graden C. en bak ze gaar en lichtbruin in ong. 30 min.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan, met koekdeeg en amandelspijs, In de link een van de vele recepten.