Welke maaltijden smaken nog heerlijk als je ze in vriest in de diepvries?

Macaroni/ aardappelen/gebakken aardappelen lijken me helemaal niet lekker naar het invriezen nog op te eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (8)

Geen van alle denk ik.
Je breekt je tanden en kiezen er op!

Toegevoegd na 2 minuten:
Na het ontdooien is een macaronimaaltijd best wel weer opnieuw te bereiden in Wok of magnetron, maar de smaak zal zeker niet zo lekker meer zijn, als toen de maaltijd nog vers was.

Toegevoegd na 7 minuten:
Gehaktballen die gaar zijn, kun je prima invriezen met wat vet. En later na ontdooien en opwarmen zijn ze vaak nog best smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spaghetti saus. De spaghetti zelf niet, maar die hoef je alleen maar even te koken.

Veel soorten vlees.. Dan hoef je alleen nog even rijst te koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartige taarten: Ze lijken na het invriezen bijna nog lekkerder dan vers.

Ik maak regelmatig een hartige taart (springvorm bekleed met bladerdeeg, met een vulling van bv prei, gehakt, spekjes, kaas, creme fraiche en aardappelschijfjes).
Eenmaal uit de oven in eenpersoonsstukken snijden, af laten koelen en hup de oven in.

En zo heb je altijd een superlekkere maaltijd in huis, die je alleen nog even in de oven hoeft te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soepen, stamppotten, gehaktschotels
Gekookte rijst, altijd handig voor de nassi, sie ook goed invriesbaar is.
Gekookte of gebakken aardappelen zou ik niet doen, maar die heb je binnen korte tijd vers gemaakt
anneliez
13 jaar geleden
Snert, oftewel de méér dan goedgevulde erwtensoep wordt door een tijdelijk verblijf in de vriezer er alleen maar beter op.....!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan natuurlijk óók Snerwt zeggen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in de winkel kijkt, in het vriesvak, bij kant en klaar maaltijden zie ook een heleboel maaltijden die verschillende ingredienten bevatten, inclusief aardappelen/patat. Ik denk dat je die wel in kan vriezen maar waarschijnlijk zit er een middeltje bij(wat wij niet weten) wat het crispy/lekker houdt.

Mijn ervaring is, vlees, vis, half voorgekookte groenten.

Toegevoegd na 52 seconden:
na zie...is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is: pastagerechten of Chinees, maar fan wel in de magnetron. Anders plakt het zo aan in de pan.
Gerechten dus, die je nog eens moet warmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vries stamppot in, pasta, rijst, kruiden, fruit, appelmoes, soep, zelfs eieren kun je geklutst invriezen!