Hoe krijg je te rauw gekookte eieren verder doorgekookt?

Heb ze al laten schrikken, maar vind ze zo echt niet lekker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, probeer ze nog even kort te koken mits ze nog heel zijn. Maar nooit geprobeerd. Goeie vraag!

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je op dit tijdstip geen eieren bent aan het koken, maar dat het een algemene vraag is, en het antwoord is je kooktijd langer maken (tot bv 9 minuten).
Mocht het wel om eieren gaan die net zijn mislukt, proberen verder te koken, of de zachtgekookte eieren in een pan mikken en lekker roerei van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was weldegelijk eieren aan het koken op dit tijdstip..(leef een beetje vreemd :p). De bovenste tip hielp helaas geen zier, al leek me dat zelf ook heel logisch. Maar ze hadden er geen zin in..haha. Roerei was een leuk idee, maar ze zijn nu verdwenen in de prullenbak. Waag hierna een nieuwe poging en dan gewoon 9 minuten. Beiden iig bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik kook ook wel eens eieren midden in de nacht, niks mis mee.
Waren het misschien oude eieren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achja, als je 's nachts honger hebt :p Maar van zachte eitjes roerei maken lukt heel goed, zelf wel eens gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het waren grote eieren, normaal heb ik M ipv L..dat scheelt nogal in de kooktijd en ja geloof niet dat ze heel vers waren de smaak te proeven...

Andere antwoorden (3)

Water koken en de eieren er opnieuw in doen en nog een paar minuten laten koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je wat zout in het water doet waarin je je ze kookt zal het wel lukken om ze aftekoken door het zoute water lopen je eitjes niet leeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pel ze, halveer ze in de lengte, en leg ze zo'n 10 seconden in de magnetron.
Werkt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is er een om te onthouden +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loopt de eigeel er toch uit??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah kijk..ik dacht zelf ook al aan de magnetron, maar wist ook dat eieren daarin ontploffen, dit is idd een manier om ze verder door te koken. En dat eigeel liep er toch al uit, maar pocheren met een half gekookt ei is een drama..haha