Wie heeft een recept voor satésaus zonder kokosmelk voor mij?

Dit i.v.m. allergie. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen pinda-allergie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken geen eens een satesaus recept MET kokosmelk. De meeste hebben gewoon melk of water, dus al sje even googled dan ben je er al.

Antwoorden (3)

Je kunt de kokosmelk prima vervangen door gewone melk.
Hier een willekeurig recept.

Toegevoegd na 34 seconden:
(Overigens wordt in lang niet alle recepten kokosmelk gebruikt ; sterker nog, je moet er echt op zoeken !)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel water
pindakaas
scheutje azijn
peper
ketoembar
sambal
ketjap manis
knoflook
zout
suiker als je deze toevoegd word de sate saus wat dunner dus toevoegen op het laatst als deze vrij dik is.

Smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak satesaus altijd zo:
Sjalotje, knoflook, (klein stukje) rode peper bakken in wat olie of ghee. Geraspte gember en citroengras erbij. Goede pindakaas erbij (bij biologische winkels hebben ze pindakaas zonder toegevoegde olie) en dan water toevoegen tot je een mooie saus hebt. In het begin zal de saus erg dik worden, gewoon water blijven toevoegen. Zorg ervoor dat de saus niet gaat koken, dan gaat de olie zich afzetten. Als je er dus te veel water bij hebt gedaan, voeg je gewoon wat pindakaas toe.
Als laatste een scheut ketjap erbij en een beetje vissaus vind ik ook lekker.
De verhoudingen doe ik altijd op het oog, hoe vaker je het maakt, hoe handiger je er in wordt. Steeds proeven helpt! En dan wil je nooit meer uit een pakje ;)!
Als je het lekker vindt, kun je er nog kruiden zoals koriander en komijnzaad bij doen.