wat is een goeie vervanger voor marsepein?

Wij hebben gisteren een taart gemaakt en voor de vrolijke kleuren hebben wij er marsepein overheen gedaan.

nou vinden wij marsepein niet zo lekker, wat zou ik dan kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Het beste antwoord

Een goede vervanger voor marsepein is icing.

Icing (taartglazuur)

Voor het maken van taartglazuur zijn verschillende mogelijkheden.

Een basis glazuur recept is:

100 gram gezeefde poedersuiker
één lepel vloeistof (bijv.water).

Deze vloeistof kan van alles zijn en bepaald de smaak van het glazuur.
Zo kan je kiezen voor bijv:

1 lepel limonade siroop (rode glazuur)
Citroensap
Sinaasappelsap
Vruchtensap
Koffieextract (of of 1 1/2 lepel oploskoffie opgelost in ruim 1 lepel heet water).

De poedersuiker met de vloeistof roeren tot de stroop dik vloeibaar en glanzend is.

Voor chocolade glazuur nemen we anderhalve lepel cacaopoeder en ruim 1 lepel water.
Voor mocca 1 lepel cacaopoeder en een halve lepel oploskoffie
(deze als eerste oplossen in ruim 1 lepel heet water).

Gebruik de glazuur altijd op afgekoeld taart/gebak of koekjes.

Gebruik als decoratie bijv. smarties, engelse drop, hagelslag, roze muisjes ect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt fondant-glazuur gebruiken, hieronder een recept. Dat is dat spul wat b.v. bovenop roze koeken zit. Het is ook kant en klaar te koop.
Als het niet stijf hoeft te worden, kun je b.v. chocoladepasta over je taart te smeren, of zelf een lekker smeerspulletje maken met boter, poedersuiker, citroensap en wat kleurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook gekleurd glazuur gebruiken. En anders misschien een chocolade die je lekker vind, en daar dan een kleurstof bij gooien, dit veranderd de smaak niet, maar de kleur wel. (Werkt het beste bij witte chocolade)
En dan kun je dus ook kleuren maken zoals bij marsepein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan Suikerpasta gebruiken.

Dat kan je net als marsepein uitrollen en boetseren. Verkrijgbaar in wit (om zelf te kleuren) of een heleboel andere kleuren (als je 'lui' bent).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor als je het erg gemakkelijk wilt doen, neem dan witte chocopasta, erg lekker om dit te mengen met witte chocolade (heel kort in de magnetron in een klein schaaltje).
Dit kan uiteraard ook met elke variant chocopasta/chocolade en zelfs met jam.
Een goeie (voor als je van krachtige smaken houd) is bittere sinaasappel-marmalade mengen met pure chocolade. Super topping!