Hoe maak je het beste een laag van chocola dat je eerst smelt? Zie uitleg.

Had laatst een arretje cake gemaakt en dacht van misschien is het lekker als ik er een dikke laag gesmolten chocola overheen giet, maar hoe kun je dat het beste doen om te laten smelten en welke chocola? Of kun je gewoon een reep chocola laten smelten in een pannetje met heet water of zoiets? Heb dat nog nooit echt gedaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
14.7K

Het beste antwoord

Je zet een pan water op en doet daar een iets kleiner pannetje in. Daar doe je wat repen chocolade in en zo laat je ze smelten dan verbrand de chocolade niet
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Pak een lekkere chocoladereep, maakt niet uit welke of van welk merk. Leg alleen de reep in een steelpan. Gas aan en wacht tot de reep helemaal gesmolten is. Dan kan je de chocolade rechtstreeks vanuit de pan op je cake gieten, waar het na een paar minuten stolt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook chocolade glazuur gebruiken. Bv van dr oetker, werkt heel handig! Je zet het zakje in heet water, knipt een hoekje af, schenkt het over de cake, smeert het uit en klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja heerlijk idee, ik doe het ook wel eens in de magnetron in een klein bakje op half vermogen steeds halve minuut, daarna omroeren, herhalen. Ongeveer na 4x is het goed vloeibaar. Gewoon de goedkoopste pure chocolade smaakt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat lekker is? Vermeng 6 el. kersenjam of frambozengelei met 3 el. water in een pan. Bestrijk hiermee de cake aan de boven- en zijkanten.
Smelt dan 2 repen pure chocolade, die je in stukjes hebt gebroken, met 3 el. water in een kom boven een pannetje met wat heet water. Roer 4 el. slagroom en 2 el. poedersuiker door de chocolade. Bestrijk de boven- en zijkanten hiermee en zet 1 uur in de koelkast.
Is echt heerlijk als je eens echt zondigen wilt.;)

Toegevoegd na 4 minuten:
2 repen van 100 gr. ben ik vergeten te vermelden.
amc
13 jaar geleden
Je kan het ook au bain-marie laten smelten, zo doen wij het ook altijd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Au_bain-marie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt inderdaad dat je het moet smelten boven een pan gekookt water(geleidelijk)
Heb nog wel een lekker recept voor je.Pure bittere chocolade gebruik ik om ijskoek te maken. Zoals boven vermeld chocolade smelten een vorm van bijvoorbeeld een hart, laagje chocola op de bodem, ijs eroverheen, de rest van de chocola erop gieten, in de vriezer. Als het hard genoeg is kun je het snijden en smullen maar!
Bronnen: