Welke ingredienten heb je nodig om een pizza te maken?

Ik wil thuis pizza's bakken, maar ik heb geen idee welke ingredienten je nodig hebt voor de pizza..

Meel, suiker..... en nog wat dingen? (:

Weet jij het antwoord?

/2500

De bodem: Gist (Blokje), bloem (350g), snufje zout, water (250ml) en olie (2, 3 eetlepels) mengen mengen tot een flexibel deeg ontstaat. Je kan ev een eetlepel suiker er door doen. Daar wordt de korst wat knisperiger van; Ik doe het zelf niet. Op een warm plekje met een vochtige doen (Of in een kom met deksel!) laten rijzen tot deeg 2 keer zo groot is. Tip: Doe een theelepel droge thijm door het deeg! Deeg doorkneden, en uitrollen tot een halve cm dik, en op een ingevet ovenblik plaatsen. Als je van kaas houdt: Rol in de rand stukjes kaas. Op de pizza kan je van alles doen. De basis is een saus van tomaten, welke vooral niet de nat moet zijn. Mozarella of een mix van geraspte kaas er op. Zelf doe ik tussendoor nog pepertjes, gele paprika en blokjes gesneden uit ham & pepersalami stapeltjes er op. Hier en daar een olijf en de geraspte kaas er op. Ik bak vervolgens de pizza af: Voorverwarmen op 240 graden. Als de pizza er in gaat over terug naar 200-220 en 13 minuten later is de pizza klaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100