Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het wordt meestal gebruikt als smaakversterker in soepen en sauzen. Een saus waarin het heerlijk is, is de echte zelfgemaakte mayonaise. Als je deze ooit eens zelfgemaakt hebt wil je die uit een pot niet meer hebben!

2 eidooiers 3 min.kloppen met 2 el. azijn op de hoogste snelheid mixen dus. Voeg dan, eerst scheutje voor scheutje en later in een dun straaltje olie toe (½ ltr.)onder voortdurend kloppen. Doe als de olie opgenomen is, 1 theel. mosterd erbij, een paar druppels citroensap en wat
Worcestershiresaus en een heel klein beetje tabasco. Breng op smaak met een beetje zout. Pas op dat de mayonaise niet te dik wordt (dit gaat erg snel) Voeg in dat geval wat azijn toe.

Worcestershiresaus is ook heerlijk door de kaassaus die je bij macaroni-kaas ovenschotel door de pasta roert.

Er zijn een aantal recepten waarin Worcestershiresaus niet mag ontbreken; Bloody Mary (anti-kater cocktail),
Caesar Salad. Het is zelfs een essentieel ingrediënt bij een Welsh Rarebit; een combinatie van kaas, mosterd,
Worcestershire sauce en andere ingr. Het wordt gegeten met brood, cräckers of toast. In Amerika is het essentieel bij (vooral in Maryland)crab-cakes en in Azië gebruiken ze het veel in marinades bij varkensvlees.
Het is eigenlijk te vergelijken met de vissauzen in de Aziatische keuken, de smaak lijkt er op omdat hierin vrijwel identieke ingrediënten zitten. Als je in een Aziatisch recept vissaus nodig hebt en je hebt dit niet in huis, kan je rustig Worcestershire sauce gebruiken.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik gebruik het altijd in de ragout die ik altijd zelf maak, andere toepassingen weet ik niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door jezelf gemaakte hamburger of gehaktbal is ook erg lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens dit receptenboek mogelijkheden genoeg.
Dus probeer maar uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het bijna overal voor gebruiken. Een _klein_ scheutje werkt als smaakversterker en geeft je gerecht net iets meer pit.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
de worcestershire sauce wordt ook veel gebruikt bij tapas, sla een willekeurig tapasboek open en je komt het tegen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het in een gehaktschotel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe vaak een scheutje door de jus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik doe een scheutje in een glas tomatensap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding