Kan je een kipmarinade maken van olie en kruiden?

Ik wil een recept maken met gemarineerde kip.
Zonder ketjap of sojasaus of chilisaus enzo te gebruiken vanwege het zou en de suiker.
Kan je ook een kipmarinade maken van olijfolie met kruiden(mix)?
Of een andere toevoeging?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zonder suiker en zout dus het liefst, of heeeeeeel weinig.
En ook melkloos...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
17.2K

Antwoorden (3)

Dat kan heel goed. Het beste is er ook nog een zuur (citroensap of azijn) aan toe te voegen, dan wordt het vlees lekker mals. Zout is beslist niet nodig. Laat het vlees zeker twee uur marineren voor een optimaal resultaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jazeker kan dat. Het is zelfs het beste om geen zout in je marinade te doen, daarvan droogt het vlees uit.

Hier een van min favoriete marinades:

- 3 delen olie
- 1 deel citroensap
- verse Thijm
- verse rozemarijn
- Citroenrasp

Minimaal 2 uur laten marineren, het liefst langer (10-12 uur) . Na het bakken vers gemalen zwarte peper en (eventueel) beetje zout er over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zout neemt water op. Als je vlees lang in zout laat marineren neemt het alle sappen uit het vlees op, hierdoor wordt het vlees droog. Dit is mij altijd verteld, misschien is het niet waar hoor.
Marinade voor kip : olie,een beetje gehakte rode peper zonder zaadjes,gehakte knoflook, verkruimeld laurierblad, wat gemberpoeder,paprika poeder,glaasje whiskey, een paar druppels citroesap en grof zout naar behoefte.
Laat de kip 2 uur marineren en grill het daarna en bestrijk met de overgebleven marinade.