Een shandy?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is 7up met bier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ken ik dan weer als een sneeuwwitje.
Diesel lees ik hier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet in Nederland Diesel.
In andere landen heeft het weer andere benamingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mazoetje óf sneeuwwitje....kan állebei
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wordt dat een snôrke genoemd (een snorretje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Radler.

"The Radler ("cyclist") is a Biermischgetränk with a long history in German-speaking regions. Consisting of a 50%/50% or 60%/40% mixture of various types of beer and German-style soda pop or lemonade, the invention of the Radler has been widely attributed to the Munich gastronomer Franz Xaver Kugler in 1922. However the recipe for the Radler had been mentioned as early as 1912.[1] Nowadays the Radler is not just drunk only in Bavaria but across Germany, Austria and now even in Czech Republic. During the summer months, Radler is very popular there due to its reputation of being a thirst-quencher."

http://en.wikipedia.org/wiki/Radler
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hier in duitsland noemen ze t n radler.
Het is een snor. Vermoedelijk is deze mix zo genoemd, omdat het schuim vrij sterk is, en als je er van gedronken hebt blijft er een schuimsnor op je bovenlip achter.
13 jaar geleden
Noemt een mazoet in vlaanderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier met cola heet Diesel
Bier met sprite heet sneeuwwitje of radler
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zeiden altijd:
Bier + cola = snorretje
bier + 7-up = sneeuwwitje
cola + sinas = diesel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een diesel
Bronnen: