Welke ingrediënten zitten er in de likeur 43? (Cuarenta Y Tres of Licor Cuarenta Y Tres)

Het schijnt geheim te zijn, en er 43 ingrediënten in zitten, zei de barman maar ik ben benieuwd wat de meeste smaak nu geeft, de ene proeft citrus maar iemand anders zei dat het naar kokos smaakt, terwijl ik dat er niet in proef!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
25.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar een eerder gegeven antwoord al niet toe kan leiden hé?
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, idd!

Het beste antwoord

Voornamelijk vanille en citrus, en dat proef je ook wel. Het precieze geheime recept zal wel nergens te achterhalen zijn, maar de website van 43 zelf geeft best veel informatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Inclusief een rijtje Spaanse standaardzinnen en hoe je ze uitspreekt ; erg leuke site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank...! +1 Maar nog even één ding: proef jij cocos? Ik namelijk niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik proef geen cocos, geen vanille, geen caramel, geen citrus, geen drop, geen appels, helemaal niks ; ik drink namelijk geen alcohol.
Maar in 88 heb ik een jaar in Spanje gezeten en genoeg gezopen voor de rest van mijn leven, en toen heb ik ook wel het nodige aan 43 binnen gekregen, maar het enige dat ik me daar nog van herinner is ZZZOOOOEEETTTT!!!! En ik hou nie zo van zoet. Vanille en citrus was het enige dat ik er uit haalde. \ Nou is het grappige - off topic wellicht - dat de kleur en de vorm heel erg bepalen of mensen een bepaalde smaak herkennen. Onlangs een test gezien waarin iedereen er van overtuigd was dat de gele aarbeidrank naar banaan smaakte, en de roze bananendrank naar aardbei of framboos. Gele cola smaakte naar sinas, bruine sinas naar cola, oftewel : fantasie en verwachting doen ook een hoop. Als iemand zegt er zit cocos in, proeft de helft van de mensen gegarandeerd cocos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, wat een leuke aanvulling op je antwoord! Wat grappig zeg, zo'n test! Jammer dat ik je geen 2 keer een + kan geven overigens....!

Andere antwoorden (1)

Daar gaan we echt niet achter komen, want de fabrikant houdt dat strikt geheim, al 200 jaar.
Wat we wel weten is, dat er alcohol in zit (31%), vanille, citrusvruchten en kruiden.
En we moeten maar geloven dat er 43 ingrediënten inzitten, want dat kunnen we zo niet controleren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed uitgebreid antwoord iig, +1