Waarom lekt Senseo?

Als ik het toestel schoon maak, ligt er onder de Senseo al een drappig plasje. Ik heb nu mijn derde Senseo in de jaren dat hij op de markt is en ook deze lekt WEER.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Antwoorden (5)

Het kan zijn dat je het reservoir af en toe net iets te vol doet, waardoor er een klein beetje water over de rand kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat je Senseo waterpas?
Zit er bij jullie veel kalk in het water?
Heb je een lekkend ventiel of een versleten afsluit rubber?
Daar kan het allemaal aan liggen.
Nieuwe ventieltjes en/of afsluit rubbers kun je kopen,neem anders even contact op met de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is die kunststofring lek!
Als je de deksel opendoet om er een koffiepad in te doen, dan zie je in de deksel een kunststofring deze kun je vervangen. Ze zijn los te koop bij het onderdelenhuis.
Mijn vriendin had hier ook last van en heeft die ring vervangen.

Het kan ook zijn dat de klep niet goed sluit! Dus in gesloten stand een afwijking heeft.
Vergeet niet dat het hete water onder druk door de koffiepad wordt gestuwd, ook water pakt de weg van de minste weerstand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het zetten van een kopje senseo, hangen er altijd wat druppels koffie uit de twee dispenser-tuutjes. Die wordt trouwens ook best goor vies na verloop van tijd! Als je altijd je kopje 1 minuut laat staan, zul je weinig drappig plasje hebben, maar als je altijd je kopje in de haast eronder vandaan haalt (zoals ik), heb je steeds een paar druppels, die weer indrogen, tot er weer een paar druppels opvallen. Na verloop van tijd gaat het nog schimmelen ook, en is het inderdaad een smerige bedoening. Af en toe onder de kraan afspoelen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft u een Senseo? Dan is de kans groot dat deze op den duur.. * lekt, driewegventiel afgebroken (Komt het meest voor!); * lekt langs de bovenkant. Rubber ring versleten! (Oorzaak nr 2); * lekt onder het apparaat. Kniestuk pomp kapot! (Oorzaak nr 3)

Toegevoegd na 42 seconden:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6285193563560921544#