Groene smoothies zijn een combinatie van vers fruit en verse groenten. je mengt het met vla, vanilleyoghurt of ijsblokjes in een blender. Je kunt ook water, melk of vruchtensap nemen natuurlijk.
Je kunt gebruiken;
kiwi,
spinazieblad
druiven,
mango,
ananas,
peren,
banaan,
limoensap,
appels,
sla,
andijvie,
kruisbessen,
witte aalbessen,
paksoi,
peterselie, bieslook, munt, enz.
Ga nu lekker aan de slag en combineer, probeer het uit.
Alvast een lekker recept;
Mango,
Ananas,
partje limoen,
enkele blaadjes koriander.
Alles in stukken in de blender en mengen met wat vanilleyoghurt of ijsschilfers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Recept groene smoothie met limoen en kiwi

U hebt nodig voor twee personen:

■35 ml melk.
■125 ml afgeroomde melk.
■2 kiwi, geschild en in stukjes gesneden.
■2 ijsblokjes.
■1 banaan, geschild en in stukjes gesneden.
■1 theelepel limoensap.
■1 halve theelepel geraspte schil van de limoen.
■ricottakaas naar smaak.

Snij alle fruit fijn en stop het in de blender. Voeg ijsblokjes en limoen toe. Draai de blender tot een gladde massa ontstaat en voeg daarna kaas en melk toe. Draai weer tot een gladde massa en dien de groene smoothie direct op. Niet groen genoeg? Varieer voor uw smoothies met andijvie, peer, druiven, spinazie, appel en sinaasappel. De mogelijkheden voor groene smoothies zijn eindeloos, en eindeloos gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 komkommer, 2 geschilde groene appels en bosje peterselie door de blender, evt met ijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kun je 50 groene smoothies recepten e-book kopen http://tinyurl.com/groenesmootiess
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere groene smoothie bestaat uit 3 basis ingrediénten;
60% fruit naar volume,
40% bladgroente naar volume,
en 2 glazen water.
Meng de ingrediënten door elkaar in een blender of keukenmachine en voeg evtl wat extra water of fruit toe om de smoothie zoeter of drinkbaarder te maken.

De smaak van het fruit overheerst enorm, daarom is het makkelijk om 's morgens met verse boerenkool of spinazie te ontbijten. Wanneer je er een banaan of mango door doet wordt je smoothie bovendien lekker romig.

Probeer zoveel mogelijk af te wisselen met groenten, hierdoor weet je zeker dat je echt profiteert van het beste dat de natuur te bieden heeft.Iedere bladgroente heeft zijn eigen specifieke goede stoffen die ons lichaam in kleine hoeveelheden nodig heeft.
Varieer naar hartelust; spinazie, verschillende slasoorten,
boerenkool, basilicum , munt, snijbiet , peterselie enz.

Recept;
4 kiwi's, 1 rijpe banaan,3 stengels bleekselderij,2 glazen water.

4 rijpe peren, 5 bladeren verse boerenkool,½ bosje verse munt, 2 glazen water.

2 handen aardbeien, 2 bananen, ½ bos Romeinse sla, 2 glazen water.

Bouw het rustig op! Laat je lichaam eerst wennen aan die goenten. Als je ineens enorm veel smoothies gaat drinken
kun je last krijgen van ontslakkingsverschijnselen zoals;
puistjes, doffe huid, ruiken uit je mond en last van je darmen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Om te beginnen neem je het best een niet al te bittere bladgroente zoals spinazie of sla. Begin met een handvol ervan en naarmate je eraan gewend raakt ga je er vanzelf meer van drinken en kun je de hoeveelheid groen gaan opvoeren. Je kan dan ook gaan experimenteren met bittere soorten zoals boerenkool of wilde bladgroenten.
amc
13 jaar geleden
Groene smoothie met bosbessen en banaan.

Groene smoothies geven je door de vele mineralen die bladgroentes bevatten veel energie, vitaliteit, een betere weerstand (doordat ze je immuunsysteem versterken), een betere huid, etc. Ook horen we van de mensen die groene smoothies drinken vaak dat ze minder naar slecht eten ‘snakken’, het houdt je (vr)eetbuien beter onder controle en mede daardoor helpen ze je om op lange termijn (op een natuurlijke manier) gewicht te verliezen (indien je dat zou wensen).

Marjolijn laat je in deze video zien hoe je één van de recepten uit haar groene smoothie e-book snel en makkelijk kunt maken

http://jessevandervelde.com/groene-smoothie-met-bosbessen-en-banaan/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SMOOTHIE NUMMER 1:
-munt
-limoen
-hazelnoten
-spinazie
-honing
-nectarine
(schijfje limoen op glas voor decoratie)

SMOOTHIE NUMMER 2:
-spinazie
-banaan
-verse ananas
-beetje kokosmelk
-voeg beetje water toe bij kokosmelk
(schijfje of blokje ananas op glas voor decoratie)

SMOOTHIE NUMMER 3:
-komkommer
-banaan
-ananas
-water
(schijfje banaan op glas voor decoratie)

SMOOTHIE NUMMER 4:
-avocado
-mango
-limoen
-aardbeien
-een vleugje koriander
-water

SMOOTHIE NUMMER 5:
-aardbeien
-banaan
-komkommer met schil
-zaadjes van granaatappel
(aardbei en banaan schijfje op glas voor decoratie)

SMOOTHIE NUMMER 6:
-spinazie
-banaan
-mango
-ananas
-water om je smoothie dunner te maken

het is het gezondste om geen zuivel in je groene smoothie te doen, natuurlijk heb je zuivel nodig maar als je groene smoothies drinkt om bijvoorbeeld af te vallen, zit er in zuivel veel vet, en calorieën.

Toegevoegd na 1 minuut:
heel veel plezier en succes met het maken & drinken van de smoothies! geniet ervan, u zult zien dat ze niet alleen gezond zijn, maar ook heerlijk!