Dat is al decennia lang een goed bewaard geheim!

Toegevoegd na 29 seconden:
Coca Cola bedoel ik dan

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met suiker en cola aroma en een heel special recept!!!====water!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het recept van coca cola is nog steed een goed bewaard geheim. Het is diverse malen nagemaakt, en de smaak lijkt ook verdacht veel op de originele, maar helaas, er is er maar één de echte, en dat recept wordt niet vrijgegeven.
13 jaar geleden
Coca Cola is wel geheim maar er zit op Coca Cola geen patent. Dit omdat een patent na een aantal jaar (50 in de USA) verloopt en dan openbaar wordt en waarna Coca Cola kan en mag worden nagemaakt. Een ander risico is dat je als patentaanvrager je geheime recept aan een ander moet afgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Het patent wordt al direct na toekenning openbaar gemaakt. Dat is het probleem niet. Wat wel het probleem is dat je in een patent veel details van je uitvinding moet beschrijven en dat na verlopen van het patent (50jr) iedereen het na mag maken.
Daarom kiest Coca Cola ervoor om het recept geheim te houden. Het is niet beschermd maar wat je niet verteld kan een ander ook niet namaken.
Al komt de concurrentie intussen dicht bij....
Zoals gezegd is dat een geheim, maar mijn persoonlijke smaakpapillen zeggen dat er o.a drop en pruimen in zitten.

maar of het werkelijk zo is!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola bestaat voor 99% uit water en suiker. Het water, afkomstig uit eigen bronnen of uit het openbare drinkwaternet, wordt grondig gezuiverd, gefilterd, ontijzerd, gedesinfecteerd, ontchloord en onthard, zodat het geen specifieke geur, kleur of smaak meer heeft. Vervolgens wordt het water gemengd met suiker, dat in
verzegelde vrachtwagens aangeleverd wordt. Daarna wordt het concentraat van smaakstoffen toegevoegd.
Coca cola krijgt zijn smaak door negen geheime ingrediënten. Vermoedelijk zijn er vier mensen die de formule daarvan kennen. Een handgeschreven recept van de mede-oprichter van Coca-Cola is in de handen van de ex-vrouw van zijn kleinzoon, Frank Robinson.
De combinatie van water, suiker en concentraat levert een siroop op. Nog wat koolzuurgas en een extra portie water erbij en de frisdrank is klaar om te bottelen.
Amadea
13 jaar geleden
ik heb een tijd in een siroop kamer gewerkt waar oa coca cola gemaakt word
er komen dan 6 mensen van de coca cola met een aantal 10liter jerry cans die worden dan onder hun toezicht in een uitstort bak leeggegoten en na gespoeld met water waarna alles in een grote tank terecht komt daar word het met water en gepasteuriserde suiker en water gemend en na nog een pasteurisatie word het geboteld of in blikjes gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/ingredienten-coca-cola.720
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluz 1;-)
Dat is geheim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen vraag het aan de fabriek maar ik denk toch dat je als antwoord nee krijgt anders kan je je eigen bedrijf gaan beginnen en daar hebben ze ook geen zin in als je dezelfde cola zou maken als coca-cola