Waarom zijn sommige pilsners (bier) duurder dan andere?

je kan 'gewoon' bier kopen voor 1,89 (Schultenbrau) per 2 liter maar ook voor 4,59 (Hertog Jan)

Waarom zit daar zo'n groot verschil in. Het is allemaal van de zelfde of vergelijkbare grondstoffen gemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Het beste antwoord

De video 'Pils' van De Keuringsdienst van Waarde is echt waardevol. Je kan het nog bekijken op

http://zine.ntr.nl/page/654/nl
Aflevering van 2 apr 2009

Proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ga ik zeker bekijken, ik hou van de KDW en helemaal van De Kinderen van de KDW. maar ik had net Karl Pilkingtons' An Idiot Abroad op staan, ook leuk.

Andere antwoorden (2)

Het zal aan de inkoopsprijs van de ingrediënten liggen. En oa aan wat er aan marketing wordt uitgegeven. Het brouwptoces en het land waar in het gebrouwen wordt ivm personeelskosten en transportkosten. Zo zijn er verschillende zaken die een prijs bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaalt voor het merk. Vergelijk huismerk-cola maar eens met merk-cola, en idem voor allerlei andere huismerk/ merkdingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm, dat zal er mee te maken hebben, maar is coca cola drie keer duurder dan het goedkoopste huismerk? en dan kan de vraag nog staan, waarom? Ook met cola is het 't zelfde goedje met de zelfde ingrediënten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkoopste cola die ik ken is 45 cent voor 1,5 liter; huismerk Albert Heijn is 0,71 cent per 1,5 liter; Coca Cola is 1,49 cent per 1,5 liter. Dus ja, ook hier is de goedkoopste variant ruim drie keer zo goedkoop.
En nogmaals: je betaalt voor het merk. Want de opslag, het transport en dergelijke dingen meer zijn voor die C-merk cola net zo duur als voor de A-merk cola. Maar zolang er mensen zijn die voor de naam een euro extra willen betalen, gaat die fabrikant wel door.
Overigens: de Euroshopper-cola of hoe dat C-merk ook heet vind ik niet hachelen, maar de AH-cola vind ik lekkerder dan de CC-cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je Hippo, dat is inderdaad een pilsner-achtig prijsverschil. Maar daar gaat het over cola en niet over bier of pilsner, ik heb het vermoeden dat er een ander prijsverschil is in pilsner Neem nu bijvoorbeeld Heineken, prachtig A merk, veel marketing, reclame en beschikbaarheid maar toch betaal ik voor mijn sixpack Hertog Jan zeker een euro meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heineken heeft een veel groter marktaandeel, en Hertog Jan positioneert zich toch iets meer als bier voor de kenner. En kennelijk hebben mensen die extra euro er voor over.